کد خبر: 622230
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
زنی که با همدستی پنج نفر دیگر، از مدت‌ها پیش با جعل فیش‌های بانکی اداره درآمد گمرک در استان بوشهر، بیش از 44 میلیارد و 207 میلیون تومان اختلاس کرده بود، همراه همدستانش از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد.

جام جم آنلاین: زنی که با همدستی پنج نفر دیگر، از مدت‌ها پیش با جعل فیش‌های بانکی اداره درآمد گمرک در استان بوشهر، بیش از 44 میلیارد و 207 میلیون تومان اختلاس کرده بود، همراه همدستانش از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد.

 رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان بوشهر قرار گرفت که ماموران با دریافت گزارش های مردمی اطلاع یافتند زنی به نام «پروانه» که متصدی صدور فیش های واریـز پول به حساب گمرک است، در این فیش ها دستکاری و مبالغ غیرواقعی در آنها ثبت می کند.

در پی این گزارش، ماموران موضوع را به مقام قضایی اطلاع دادند و دستور احضار زن کارمند به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی صادر شد.

با ارسال احضاریه در چند نوبت، زن کارمند در پلیس آگاهی حضور نیافت. با گزارش موضوع به قاضی پرونده و صدور دستور بازداشت وی، ماموران او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

با شروع تحقیقات و بررسی تخصصی، متهم به جرمش اعتراف و عنوان کرد: از مدتی پیش به عنوان کارمند پیمانی در گمرگ استخدام شدم و چون در بخش صدور فیش اداره در آمد گـــمرک فعالیت می کردم، با تغییر ارقام چک، 20 درصد آن را دریافت می کردم سپس چک را در اختیار برادرم قرار می دادم که وی نیز با دستکاری، آن را در اختیار دیگر اعضای باند قرار می داد.

با اعتراف متهم معلوم شد وی در این مدت 44میلیارد و 207 میلیون و540 هزار تومان با همدستی دیگر اعضای باند از گمرک اختلاس کرده است.

با گزارش موضوع به قاضی پرونده، در مر حله بعدی دیگر اعضای باند به نام های اکبر ـ برادر متهم ـ کاظم، مسعود، کورش و ماشاالله دستگیر شدند.

در تحقیق از متهمان معلوم شد، یکی از آنها نیز از کارمندان سابق اداره گمرک بوده که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر و زندانی شده است.

یک مقام آگاه با اشاره به عملکرد مجرمانه اعضای این باند به خبرنگار ما گفت: در پی بازداشت موقت متهمان، یک تیم ویژه از ماموران اداره جرایم اقتصادی پلیس آگاهی در استان در حال بررسی دیگر اقدامات مجرمانه متهمان هستند.

وی افزود: اعضای این شبکه با پول های بیت المال خانه و خودرو های گرانقیمت خریده و زندگی اشرافی ترتیب داده بودند که تحقیقات در ارتباط با شناسایی اموال و املاک متهمان ادامه دارد.

این مقام آگاه با قدردانی از مردم بابت گزارش هایی که به مسئولان ارائه می کنند، تصریح کرد: بدون مشارکت مردم، تلاش ماموران برای مقابله با این مجرمان یقه سفید، چندان موفق نخواهد بود و درخــــواست ما از مردم این است که در صورت مشاهده تخلف در سازمان ها و نهادها، موضوع را به نهاد های نظارتی اطلاع دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار