کد خبر: 621945
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳
مهم‌ترین تحولات سوریه ظرف ۲۴ ساعت گذشته را باید در تداوم پیروزی‌های ارتش سوریه در نبردهای القلمون، هلاکت سرکرده گردان التوحید در حلب و تاکید دبیرکل سازمان ملل بر لزوم برگزاری کنفرانس ژنو ۲ اواسط دسامبر ۲۰۱۳ ملاحظه کرد.

تحولات مختلفی در 24 ساعت گذشته در عرصه‌های میدانی و سیاسی سوریه رخ داد که از میان آنها می‌توان به پیشروی ارتش سوریه در نبرد «القلمون»، هلاکت سرکرده «گردان التوحید» در «حلب» و تاکید دبیر کل سازمان ملل بر لزوم برگزاری کنفرانس ژنو 2 در نیمه ماه دسامبر 2013، و هچنین کشته شدن 31 سرباز سوری در انفجاری در نزدیکی دمشق اشاره کرد.  

تحولات میدانی

پیشروی ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌ها در کوهستان‌های «القلمون»

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در یکی از محورهای منطقه کوهستانی «القلمون» رو به سمت شهر «قاره» گذاشته تا این شهر را به عنوان کانون اصلی افراد مسلح در منطقه، پاکسازی کنند.

این گزارش حاکی است که با موفقیت‌های اخیر ارتش سوریه در منطقه کوهستانی «القلمون» عرصه کم کم بر افراد مسلح شهر «قاره» تنگ می‌شود.

حمله افراد مسلح به پست‌های انتقال برق، شهر ادلب را در خاموشی فرو برد

حمله افراد مسلح به دکل‌های فشار قوی و پست‌های انتقال برق به شهر «ادلب» در شمال غربی سوریه، موجب قطع برق در این شهر شد.

12 کشته و زخمی در حمله خمپاره‌ای امروز تروریست‌ها به دمشق

افراد مسلح فعال در سوریه، امروز دوشنبه در ادامه حملات خود به دمشق و حومه آن، مناطق «القصاع»، «الزبلطانی» و «باب توما»‌را با چند خمپاره هدف قرار دادند. بر اثر سقوط  خمپاره‌های افراد مسلح، 2 شهروند سوری کشته شده و 10 تن دیگر زخمی شدند.

هلاکت سرکرده «گردان التوحید» در «حلب»

کمیته هماهنگی مخالفان سوریه اعلام کرد که «عبدالقادر الصالح» فرمانده «گردان التوحید» در یکی از بیمارستان‌های ترکیه درگذشت. این سرکرده افراد مسلح در عملیات بمباران هوایی چند روز گذشته ارتش سوریه زخمی شده بود و برای ادامه درمان به بیمارستانی در ترکیه منتقل شده بود.

انهدام کامل ساختمان اداره حمل و نقل «حرستا»

افراد مسلح وابسته به گروهک تروریستی موسوم به «گردان سپر پایتخت»، با حفر تونلی زیر ساختمان اداره حمل و نقل «حرستا» و ایجاد انفجار مهیب، آن را به طور کامل منهدم کردند.افراد مسلح وابسته به گروهک تروریستی موسوم به «گردان سپر پایتخت» یک نوار ویدیویی در فضای مجازی منتشر کردند که نشان می‌دهد که ساختمان اداره حمل و نقل «حرستا» در یک چشم برهم زدن و با شنیدن صدای انفجار و بلند شدن ستون‌های دود فرو می‌ریزد.

31 سرباز سوری در انفجاری در نزدیکی دمشق کشته شدند

31 سرباز ارتش سوریه بر اثر یک انفجار که در منطقه‌ای در نزدیکی دمشق روی داد کشته شدند. همچنین بر اثر حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به دمشق و ریف آن 8 شهروند سوری کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند که بین آنها دو زن و چند کودک به چشم می‌خورند.

تحولات سیاسی

بان کی مون: کنفرانس ژنو 2 نیمه ماه دسامبر 2013 برگزار می‌شود

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه نیمه ماه دسامبر 2013(آذر-دی 92) در سوئیس برگزار خواهد شد. پیشتر گمانه‌های فراوانی درباره برگزاری این نشست مطرح شده بود و یکی از چالش‌های عمده پیش روی برگزاری این نشست پیش شرط‌های معارضان سوری از جمله لزوم برکناری اسد بود که هفته گذشته ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه اعلام کرد بدون هیچ پیش شرطی‌ آماده حضور در نشست ژنو 2 است.

فیصل مقداد: دشمنان ایران و سوریه مشترک هستند

فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه گفته که دشمنان ایران و سوریه مشترک هستند چه دولت فرانسه باشد چه دولت عربستان و چه اسرائیل.

ادعای وزیر جنگ اسرائیل: سوریه به سمت بی‌ثباتی طولانی پیش می‌رود

«موشه یعلون» با این ادعا که ذخایر موشکی سوریه به نصف کاهش پیدا کرده، می‌گوید این کشور قطعا به سمت بی‌ثباتی طولانی مدت پیش می‌رود. وی همچنین به کشورهای غربی توصیه کرد به فشارها علیه ایران ادامه دهند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار