کد خبر: 621737
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
رئیس شیلات شهرستان ابوموسی از تجهیز تمام شناورهای کلاس لنج صیادی این شهرستان به سامانه کنترل آنلاین تا پایان آذر ماه سال‌جاری خبر داد.

ولی‌اله ساعد طی نشستی در این رابطه با بیان اینکه تجهیز شناورهای صیادی به سامانه کنترل آنلاین شناورها به ثبت مسیرهای تردد (رفت و برگشت شناورها) بر اساس محاسبه قدرت موتور شناور و ساعات دریانوردی تعیین و روش‌های صید و صیادی و ثبت سرعت شناورها کمک می‌کند، اظهار داشت: ثبت مسیر تردد، زمان حضور صیادان در صیدگاه‌ها برای دوره‌های دریایی مختلف به طور مستمر از دیگر امکانات سیستم کنترل شناورها است.

وی با اشاره به  اینکه روند اجرایی و تجهیز شناورها به این سامانه 31 آبان ماه جاری آغاز می‌شود، افزود: صیادان و مالکان شناورها از 31 آبان ماه به مدت سه روز باید برای اقدام به تجهیز شناورهای خود به این سامانه اقدام کنند.

ساعد با تاکید بر اینکه از ابتدای دی ماه سال 92 به شناورهای فاقد سامانه کنترل آنلاین در این شهرستان اجازه صیادی داده نخواهد شد، گفت: از صیادان و مالکان شناورها با توجه به مزایای این سامانه که به نفع خود آنهاست تقاضا داریم هرچه سریعتر در ارتباط به نصب و راه‌اندازی سامانه یاد شده بر روی شناورهای خود اقدام کنند.

رئیس شیلات شهرستان تاکید کرد: اطلاعات بدست آمده از این تجهیزات فنی می‌تواند به صیادان در انتخاب جایگاه مناسب صید در طول دوره زمانی یک‌ساله کمک کند تا برای سال‌های بعدی نیز در انتخاب جایگاه صید مورد نظر خود با مشکل مواجه نشوند.

گفتنی است شهرستان ابوموسی در حال حاضر از 60 شناور صیادی و بالغ بر 480 صیاد بهره‌مند است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار