کد خبر: 621636
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آقایان موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند و باغی زمانی تغییر می‌کند که توبه کند، پس رفع محدودیت آنان فقط در صورت توبه است.

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آقایان موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند و باغی زمانی تغییر می‌کند که توبه کند، پس رفع محدودیت آنان فقط در صورت توبه است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر رفع محدودیت موسوی و کروبی، اظهار کرد: مفسد فی‌الارض بودن آنان نیاز به دادگاه، قاضی و قضاوت داشته و باید قاضی در دادگاه قضاوت کند که آنان مرتد و یا مفسد فی‌الارض هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما همچنان بر سر حرف خود هستیم که موسوی و کروبی با عنوان سران فتنه بغی کردند، تصریح کرد: ببینید ما حرفی که زدیم پای حرف خودمانیم، موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند و باغی زمانی تغییر می‌کند که توبه کند، پس رفع محدودیت آنان فقط در صورت توبه است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: در اینکه سران فتنه خلاف کردند جای هیچ شک و بحثی نبوده و افرادی نظیر مرحوم عسگراولادی گفتند سران فتنه مفتون شدند اما آنان مفتونی بودند که بعد فتان شدند و خودشان به دنبال فتنه به راه افتادند.

وی خاطرنشان کرد: آنان در مقابل نظام ایستادند و از مرز قانون نظام تجاوز کردند، برخلاف قانون و نظام شورش کردند، در این مسیر شورشی‌های نظام را نیز تائید کردند و حال اینکه این خلاف آنان مستوجب چه چیزی است را باید دادگاه حکم کرده و قضاوت کند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر رفع محدودیت موسوی و کروبی به خاطر اینکه روابط سیاسی قطع شود که فتنه را ادامه ندهند، پس در این صورت رفع محدودیت آنان زمانی است که از مسیر فتنه برگردند و توبه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: از آن جهت که رفع محدودیت موسوی و کروبی به این دلیل بود که جریان فتنه قطع شود و این جریان ادامه پیدا نکند، پس رفع محدودیت آنان در صورتی ممکن است که یقین حاصل شود که آنان برگشته‌اند و جریان فتنه را ادامه نمی‌دهند که چنین چیزی تاکنون انجام نشده است.

وی اظهار کرد: وقتی آنان توبه کنند و برگردند باید به کار خلاف خود اعتراف کرده و بگویند که کار خلاف کرده‌اند، پس رفع محدودیت کروبی و موسوی به شرط توبه و بازگشت آنان است و اینکه بگویند انتخابات تقلبی نبوده و آنان اشتباه کرده‌اند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار