کد خبر: 621631
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
با توجه به نگرانی هایی که در مورد سد کارون 4 در بعضی رسانه ها منعکس شده ،به اطلاع می رساند سد کارون4 را خطر شکستگی به هیچ وجه تهدید نمی کند.

تابناک: با توجه به نگرانی هایی که در مورد سد کارون 4 در بعضی رسانه ها منعکس شده ،به اطلاع می رساند سد کارون4 را خطر شکستگی به هیچ وجه تهدید نمی کند.

روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گزارش داد؛ انتشار خبر احتمال شکستگی سد کارون4 که در پایین دست آن میلیون ها نفر از هموطنانمان در استان خوزستان زندگی می کنند ، موجب بروز نگرانی در بین هموطنانمان خواهد شد؛لذا انتظار می رود اصحاب محترم رسانه اینگونه اخبار را با دقت بیشتری منعکس نمایند. 

در مورد ترک های اشاره شده در خبر نیز باید افزود: اصولاً وجود ترک در سازه های بتنی بزرگ و حجیم همانند سدها امری معمول و طبیعی است به گونه ای که استانداردهای علمی و فنی کمیسیون جهانی سدهای بزرگ وجود ترک را امری پذیرفته شده و معمولی می داند و مطابق گزارش های بین المللی تا کنون 400 سد در دنیا ترک خورده و مجدداً ترمیم شده است .

مجدداً تاکید می شود وجود ترک در بخش هایی از بدنه سد امری طبیعی و بطور معمول قابل پیش بینی بوده و شرکت آب و نیرو برای ترمیم آن اقدام کرده و خواهد کرد اما این ترک ها سد و سازه های آنرا تهدید نخواهد کرد و جای نگرانی برای هموطنان نیست و در صورت نیاز این سد برای بازدید خبرنگاران محترم آماده و مهیا است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
SAEID
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
این اخباری که در مورد کارون4 منتشر شده؛ غیر واقعی و از کاه کوه ساختنه. درسته که تو مملکت مشکلات زیاده، اما دیگه اینقدرا هم بی در و پیکر نیست که مثلا یک سد با این عظمت بخواد بشکنه و مسولین هم خواب باشن و تماشا کنن.
خوبه بدونیم که در تمام دوران سدسازی در همه کشورهای جهان، از بین سدهای بتنی دوقوسی ، فقط یک سد به نام مالپاست در سال 1960 در کشور فرانسه شکسته است.
در حالی که در طی این چند دهه اخیر تکنولوژی طراحی ، ساخت و بهره برداری از سدها به مراتب پیشرفته تر شده است و طبعا احتمال خطر و ریسک شکست سدها به مراتب کمتر از قبل شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار