کد خبر: 621366
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
رئیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو و دیگر اعضای دولت وی را به رعایت "اعتدال" در انتقاد از باراک اوباما دعوت کرد. شیمون پرز گفت، دولت اوباما تاکنون هیچ‌یک از درخواست‌های اسرائیل را رد نکرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های دولت وی در هفته‌های اخیر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و همکاران وی را در ارتباط با ایران و نیز مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها زیر حملات شدید انتقادی خود گرفته‌اند.


شدت این حملات به حدی است که شیمون پرز،‌ رئیس رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشته است. پرز خواستار کاهش این حملات و تعدیل مواضع مقام‌های دولت نتانیاهو است.


به گزارش خبرگزاری آلمان، رئیس رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای که روز جمعه منتشر ساخت، به دولت نتانیاهو هشدار داد که "ما نباید اهمیت دوستی آمریکا را دست‌کم بگیریم".


پرز افزود: ما باید به خاطر داشته باشیم که آمریکایی‌ها نیز از برخی مسائلی مطلع هستند و این تنها ما نیستیم که از همه‌چیز خبر داریم.


در روزهای اخیر اظهارات تند نتانیاهو درباره مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته است. نتانیاهو در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکا امکان توافق موقت غرب با ایران برای کاهش تنش با این کشور را "بد و بسیار بد" و "اشتباه تاریخی" ارزیابی کرده بود.


از سوی دیگر ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین آن هم در جریان و به موازات مذاکرات صلح، مقام‌های کاخ سفید را نسبت به انگیزه‌ی صلح‌خواهی اسرائیلی‌ها دچار تردید کرده است.


به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی دستور ساخت ۲۴ هزار واحد مسکونی جدید در اراضی متعلق به فلسطینی‌ها در کرانه باختری را صادر کرده است. سوزان رایس، مشاور امنیت ملی اوباما این تصمیم دولت نتانیاهو را غیرقانونی خواند و از آن انتقاد کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار