کد خبر: 621202
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
با اشاره به نتایج مذاکرات اخیر ایران و 1+5 در ژنو؛
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات مقامات آمریکا‌یی و فرانسوی و مقصر جلوه دادن ایران در عدم توافق با 1+5 در نشست اخیر ژنو، گفت که مجلس از وزیر خارجه به عنوان رییس هیات مذاکره کننده ایران می‌خواهد تا با صراحت اعلام کند که این فرانسوی‌ها بودند که بازی را برهم زدند.

اسماعیل کوثری اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند و تجربه سال‌های گذشته روابط ایران و کشورهای غربی نشان داده نمی‌توان روی حرف‌ها و تصمیمات استکبار جهانی حساب کرد. آن‌ها مذاکره می‌کنند و قول می‌دهند اما خلافش عمل می‌کنند و یا اگر به نفع‌شان نباشد بازی را برهم می‌زنند.


وی افزود: این بار هم در مذاکرات ژنو فرانسوی‌ها توافق را بر هم زدند پیش از این گاهی آمریکا‌یی‌ها و گاهی انگلیسی‌ها کاری می‌کردند که مذاکرات به نتیجه نمی‌رسید اما این بار دیدند که اگر آمریکا بخواهد این کار را انجام دهد زیر سوال می‌رود؛ لذا فرانسه را جلو انداختند.


وی با بیان این‌که «اسرائیل و برخی کشورهای منطقه ازجلمه عربستان نمی‌خواهند توافقی بین ایران و 1+5 حاصل شود» تاکید کرد: تا زمانی که کشورهای عضو 1+5 تابع نظرات رژیم اشغالگر قدس باشند مذاکرات نتیجه‌ای نخواهد داشت.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «ایران همواره با منطق و استدلال در مذاکرات حاضر شده است» اظهار کرد: ما هیچگاه از مذاکره نگران نبوده‌ایم و تاکنون هم دقیق جلو رفته‌ایم اما برخی کشورها نمی‌خواهند کوچکترین امتیازی به ایران داده شود و این یعنی خباثت، شیطنت، زورگویی و زیاده‌خواهی. زیرا آن‌ها با منطق پیش نمی‌روند و هرجا مذاکرات را به ضرر رژیم اشغالگر قدس بدانند بازی را برهم می‌زنند همانطور که این بار فرانسه عامل اسرائیل شد و بازی را برهم زد.


وی با اشاره به دیدار هفته آینده اعضای این کمیسیون با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما در این دیدار از مذاکره کنندگان ایرانی می‌خواهیم که به صراحت به افکار عمومی جهان اعلام کنند این فرانسه بوده که مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات اخیر شده است.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
0
باید خواستار حذف فرانسه از مذاکرات شویم و در صورت اصرار بر حضور این شیطان ، تهدید به کناره گیری از مذاکرات کنیم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار