کد خبر: 621180
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورا تابلو اسلام است و گذر زمان، نه تنها سبب کهنگی آن نمی‌شود، بلکه حتی به فلسفه‌ی آن معنای عمیق‌تری می‌دهد.


آیت‌الله «حسن ممدوحی» از عاشورا به‌عنوان یکی از برنامه‌های عملی مهم اسلام برای مسلمانان یاد و خاطر نشان کرد: عاشورا تابلوی اسلام است و در واقع مجاهدت، شرافت، علم، آگاهی، آینده‌نگری و... را برای مسلمانان به تصویر می‌کشد.


این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا را تبیین آزادمردی، آزادمنشی و... دانست و گفت: به صراحت می توان گفت که آنچه در روز عاشورا و در سرزمین کربلا اتفاق افتاد سبب بقاء دین شد و هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا در واقع زنده نگهداشتن دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.


وی گفت: عاشورا مقوله‌ایست که نه تنها در گذر زمان غبار کهنگی به خود نمی‌گیرد، بلکه حتی به جرات می‌توان گفت که گذشت زمان به فلسفه‌ی آن معنای عمیق‌تری می‌دهد.


ممدوحی سپس اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف نهی از منکر دانست و یادآور شد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمینه‌های حکومت مردم بر مردم را فراهم می‌کند و این حکومت بهترین نوع حکومتی است که می‌تواند به وجود آید، چون می‌تواند دموکراسی واقعی را در جامعه برپا کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار