کد خبر: 620981
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای هرمزگان‌، از کسب دو مدال برنز و دیپلم افتخار توسط تیم 13 نفره اعزامی هرمزگان به چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد.

عزت‌اله اردشیری در نشستی پیرامون این اطلاع‌رسانی از نتایج مسابقات مذکور، با اشاره به برگزاری مراحل شهرستانی و استانی این مسابقات در هرمزگان، اظهار داشت: با هدف شناسایی و انتخاب نفرات برتر استان در سه مرحله نسبت به شناسایی افراد اقدام شد.

وی ادامه داد: در این راستا طی مرحله شهرستانی این مسابقات با حضور 270 نفر، مرحله استانی با حضور 67 نفر و سرانجام برای مرحله کشوری نیز 13 نفر انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای هرمزگان‌ با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت فرصتی کم‌نظیر برای کشف استعدادهای مهارتی و معرفی آنها به فضای کسب و کار به خصوص صنایع و صنوف است، اضافه کرد: دستاورد تیم 13 نفره هرمزگان در این مسابقات دو مدال برنز در رشته طراحی فضای سبز و یک دیپلم افتخار در رشته فناوری مد که توسط جوانان هرمزگانی محمد امین ملک شاهی و ابراهیم افخمی خیرآبادی و مریم رحمانیان کسب شده است.

اردشیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه برگزاری مسابقات جهانی مهارت، با بیان اینکه اینگونه مسابقات از سال 1950 بین دو کشور اسپانیا و پرتغال در شهر مادرید سابقه برگزاری دارد، یادآور شد: کشور ایران نیز طی سال 1354 در این مسابقات جهانی مهارت سابقه شرکت دارد.

به گفته این مسئول با تصویب مجلس شورای اسلامی، ایران از سال 2001 تاکنون به طور منظم در مسابقات جهانی مهارت حضور یافته است که در این سال‌ها رتبه‌های خوبی نیز کسب کرده است.

مدیرکل فنی حرفه‌ای هرمزگان متذکر شد: به عنوان نمونه ایران موفق شد در سال 2011 در انگلستان از بین 47 شرکت‌کننده با 10 رتبه صعود به رتبه ششم در میانگین نمرات شرکت‌کنندگان دست یابد و این در حالی است که طی سال 2013 در لایپزیک آلمان در بین 52 شرکت‌کننده و 11 تیم به مقام چهارم دست یافتیم.

وی اضافه کرد: برگزیدگان این مرحله و برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که سال آینده برگزار خواهد شد، برای اردوی آمادگی تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی 2015 برزیل دعوت به عمل خواهد.

اردشیری با اشاره به وضعیت آموزش‌های فنی حرفه‌ای در هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر 12 مرکز آموزش ثابت در شهرستا‌ن‌های قشم، پارسیان، بندرجاسک، بندرلنگه، میناب (دو منظوره)، رودان، حاجی‌آباد و سه مرکز در بندرعباس مشغول آموزش به علاقمندان هستند.

وی ادامه داد: آموزش‌ها در مراکز زندان‌های استان، پادگان‌ها، روستاها، در قالب تفاهمنامه با صنایع، صنوف، بازرگانی، شرکت نفت، بهزیستی، کمپ معتادان بهبود یافته، مناطق حاشیه‌ای شهر بندرعباس و سایر بخش‌های متقاضی ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار