کد خبر: 620935
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
ائتلاف ملی مخالفان سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مخالفان سوری با حضور در مذاکرات صلح ژنو موافقت کردند.

به گزارش جوان‌آنلاين، عضو پارلمان سوریه، با بیان اینکه ائتلاف مخالفان پس از چراغ سبز اربابانشان تصمیم به حضور در کنفرانس ژنو گرفته‌اند، تاکید کرد: درباره مرحله پس از ژنو، مردم سوریه تصمیم‌گیرنده خواهند بود و نتایج این تصمیم به رای مردم گذاشته خواهد شد.


‌شریف شحاده در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره جلسات ائتلاف مخالفان سوریه در استانبول برای حضور در کنفرانس بین المللی ژنو- دو درباره سوریه گفت: ائتلاف در ساختار و شکل کنونی‌اش نشان می دهد که به طور مستقل تصمیم‌گیرنده نیست بلکه تابع تصمیم طرف‌های دیگری است. ائتلاف پس از اینکه آمریکا عربستان سعودی را تحت فشار قرار داد، به این نتیجه رسید که باید در نشست ژنو شرکت کند. پس از فشارهای آمریکا بود که عربستان سعودی اذعان کرد که راه حل سوریه جز سیاسی و از طریق کنفرانس ژنو نیست.


وی گفت: چند ماه پیش ائتلاف مخالفان هر چیزی که به گفتگو و مذاکره در ژنو منجر می شد رد می کرد، اما امروز ائتلاف اعلام می کند که با شرکت در نشست ژنو موافقت و اعلام می کند که سازمان ملل متحد از آن برای شرکت دعوت کند. بنابراین، ما شاهد هستیم که ائتلاف امروز از مواضع قبلی اش عقب نشینی کرده است و دیگر شروطی را مطرح نمی کند که در گذشته بر آن تاکید می کرد.

به گزارش پانا، پیش از این ائتلاف برای حضور در کنفرانس ژنو شروطی مانند کناره گیری بشار اسد از قدرت و تشکیل دولت ائتلافی یا دولت انتقالی با برخورداری از اختیارات کامل مطرح می کرد؛ اما اکنون پس از اینکه آمریکا به این نتیجه رسید که راه حل سوریه فقط سیاسی و گفتگو است و اقدام نظامی نتیجه بخش نیست و منطقه باید برای خارج کردن گروه های مسلح تروریست تلاش کند که در خاک سوریه حضور دارند، ائتلاف مخالفان نیز از همه این شروط چشم پوشی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار