کد خبر: 620898
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
یک نماینده مجلس ابراز عقیده کرد که احتمالا پیش‌قدم شدن فرانسه به منظور مقاومت در مقابل برنامه و مذاکرات در جهت استراتژی صهیونیسم بوده است.

عباس صلاحی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 ، اظهار داشت: آنچه از جوانب امر و صحبت‌های گفته شده استنباط می‌شود این است که ظاهرا جو خوبی بر مذاکرات حاکم بوده است و با وجود سنگ‌اندازی‌ها مقدمات کار آماده شده است.


وی با بیان اینکه "سنگ‌اندازی‌های فرانسه مطمئنا طبق خواسته صهیونیسم بوده است و برای اعمال دیدگاه‌های آنها انجام شده است" افزود: پیش‌قدم شدن فرانسه به منظور مقاومت در مقابل برنامه و مذاکرات علاوه بر اینکه به دنبال استراتژی صهیونیسم بوده است، ممکن است براساس شرایط موجود خودشان چنین تصمیمی را گرفته باشند.


صلاحی تصریح کرد: با وجود همه این مقاومت‌ها ظاهرا قدم‌های خوبی برداشته شده است. مقدمات ایجاد تفاهم‌نامه بین ایران و غربی‌ها فراهم شده است و امید است در جلسه بعدی، این مقدمات و تصمیمات به مرحله اجرا و عمل برسد.


وی تعطیلی نیروگاه آب سنگین اراک و سایت خنداب را یک گمانه‌زنی رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: بیشترین فشار طرف‌های غربی بر تعلیق غنی‌سازی و وارد نشدن اورانیوم غنی شده است و کمتر شاهد این بودیم که خواستار تعطیلی سایت‌ها باشند و بعید می‌دانم که چنین خواسته‌ای داشته باشند.


نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درخصوص لغو تحریم‌ها اظهار کرد: زمانی که گشایش در مسئله هسته‌ای ایران ایجاد شود و تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسد، اثرات مثبتی نیز خواهد داشت. این تفاهم‌نامه نشانه اعتماد طرفین به یکدیگر است و براساس اصول و شرایط درست بین‌المللی عمل خواهد شد قطعا راه برای لغو تحریم‌ها و موارد دیگر باز خواهد شد.


صلاحی اولین خواسته مهم کشور را رفع بلوکه شدن دارایی و پول‌های ایران دانست و گفت: اگر این دارایی که حق کشور است آزاد شود، اتفاق و اثرات خوبی در کشور خواهد داشت و امید است که در مرحله بعد تحریم‌ها برداشته شود اما خواسته اصلی این است که دارایی‌های ایران به کشور برگردد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار