کد خبر: 620749
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
میرلوحی :
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور دولت هشتم با بیان این‌که متاسفانه مجلس از ظرفیت و اختیارات قانونی خود استفاده نمی‌کند و دولت آقای روحانی را تحت فشار قرار داده است، گفت: رای نیاوردن سومین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان پیام خوبی برای جوانان کشور ندارد.


محمود میرلوحی با اشاره به این که در دنیا و در ایران مطابق قانون اساسی وزرا به مجلس معرفی می‌شوند و رای اعتماد می‌گیرند، پس نباید نسبت به اصل ماجرا اشکال وارد کرد، افزود: این که مجلس نهم در شرایط فعلی به سومین پیشنهاد آقای روحانی برای وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد ندادند، پیام خوبی برای جوانان ندارد.


معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور دولت هشتم با اشاره به این که اولین وزیر پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت ورزش و جوانان آقای سلطانی‌فر بودند که رای نیاوردند و پس از ایشان آقای صالحی امیری معرفی شد که در مجلس شاهد روال نامناسب و نامطلوب بودیم که ادبیات بگم بگم و رفتار دولت قبلی را تداعی کرد، افزود: امروز وزیر سوم پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد که می‌توان گفت آقای سجادی در فهرست پنج نفره افراد با سابقه و دارای نگاه علمی و آشنا با مسائل جهانی و جدید ورزش جا دارد.


وی با اشاره به این که آقای روحانی در معرفی آقای سجادی از نیروهای درون عرصه ورزش استفاده کردند که فردی غیرسیاسی بوده و در همه دوره‌ها کار کردند، تصریح کرد: هرگونه تندروی و ورود یکی از قوا به حریم قوای دیگر هزینه می‌آورد که باید مجلس به این نکته توجه کند.


میرلوحی همچنین خاطرنشان کرد: در مجلس نهم رفتار آقای احمدی‌نژاد و بی‌اعتنایی‌های دولت قبلی به مجلس را دیدیم، مجلس امروز باید قدر رفتار آقای روحانی را بشناسد، لذا مجلس باید طوری رفتار نکند که گویی می‌خواهد بگوید در بر پاشنه قبلی می‌چرخد.


معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور دولت هشتم تاکید کرد:‌عقلای مجلس نباید اجازه بدهند تندروها، افکار و فضای عمومی مجلس را مدیریت کنند. پس دوستان ما در مجلس باید کلاه خود را قاضی کنند و ببینند که دولت بیش از آنچه که انتظار می‌رفت، اعتدال را رعایت کرده است و حتی در انتصاب استانداران از اصلاح‌طلبان مطرح استفاده نکرده است. پس مقصر آقای روحانی نیست که اصلاح طلبان ارتباط خوبی با جوانان ، ورزش و بانوان دارند.


میرلوحی با بیان این‌که متاسفانه مجلس از ظرفیت و اختیارات قانونی خود خوب استفاده نمی‌کند و دولت آقای روحانی را زیر فشار قرار می‌دهد، گفت: آقای سجادی در حوزه ورزش دارای نگاه حرفه‌یی بودند، پس نمایندگان مجلس باید به افکار عمومی پاسخ دهند که چرا به فضای عمومی بی‌توجه هستند.


وی با اشاره به این که رئیس‌جمهور باید بتواند با وزرای خود کار کند، پس افراد مورد اعتماد خود را به مجلس معرفی می‌کند، اظهار کرد: هر سه نفری که برای وزارت ورزش توسط آقای روحانی معرفی شده‌ بودند، دارای توانایی و تجربیات قابل توجه بودند. پس اگر مجلس در رویه خود و توجه به انتخابات خرداد ماه تجدید نظر نکند، این مشکل تکرار خواهد شد که پیام خوبی برای جوانان کشور ندارند.


میرلوحی در پایان گفت: به نظر من وزارت ورزش با سرپرستی در دوره آقای روحانی بهتر از ورزش با وزیر منصوب دوره آقای احمدی‌نژاد اداره شده است و نمایندگان مجلس باید به این نکته توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
پویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
0
0
رای اعتماد ندادن به سه وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان به معنای این است که مجلس تازه حواسش را جمع کرده و از رکبی که بر سر رای اعتماد به وزیر علوم خورده ناراضی است!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار