کد خبر: 620741
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
وزير سابق فرهنگ و ارشاد در گفتگو با «جوان‌آنلاين»:
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه امام حسين(ع) نماد همه‌ي نيكي‌ها و خوبي‌هاي عالم هستند، گفت: حركت در مكتب امام حسين(ع) براي ما، فرزندان و جامعه‌ي ما اثرگذار است و يقينا بركات فراواني را با خود به همراه خواهد داشت.
سيدمحمد حسيني در گفتگو با «جوان‌آنلاين» اظهارداشت: عشق مردم ايران به اباعبدالله الحسين(ع) از ساليان سال وجود داشته و اين محبت تاثيراتي را در رفتار، آداب و سنت‌هايشان داشته است كه در نمونه آشكار آن مي‌بينيم كه محبت و همبستگي در اين ايام ميان مردم فراوان و روحيه بخشش افزون مي‌شود.

به گفته وي، تمام مجالسي كه بر پا مي شود با كمك مردم است به گونه اي كه شايد كمتر دولت و حكومتي بتواند در يك مسئله اي مردم را بسيج كند و  اين نكته بسيار مهمي است چرا كه روحيات امام حسين(ع) و ياران وفادارشان قطعا بر مردم تاثير مي‌گذارد.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: ما در دوران دفاع مقدس شاهد ايثار، گذشت و فداكاري رزمندگان اسلام بوديم كه اين ها همه از اثراتي بود كه در مكتب حضرت سيدالشهدا(ع) وجود دارد و جوانان ما از آن بهره گرفتند.

حسيني بيان داشت: امام وقتي انقلاب را آغاز كرد فرمودند كه حاضر نيستم در مقابل زورگويي هاي دشمنان اسلام سر فرود آورم كه مضمون كلام ايشان همان تفسير ديگر هيهات من الذله است و اين روحيه ظلم ستيزي بايد در همه مردم وجود داشته باشد چرا كه از بركت همين ماه محرم و صفر بود كه انقلاب ما به پيروزي رسيد و مردم حاضر به فداكاري شدند و فرزندان خود را چه در دوران انقلاب و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس به صحنه فرستادند.

وي با ابراز خرسندي از اينكه امروز هم همان روحيه در مردم و نسل جوان جامعه‌ي ما وجود دارد، گفت: عاشورا و امام حسين(ع) نماد همه‌ي نيكي‌ها و خوبي‌ها هستند و هر مقدار كه مردم هر ساله درباره حادثه عاشورا،  اباعبدالله الحسين(ع) و اصحاب و ياران باوفايشان مي‌شنوند، تصميم مي گيرند اين روحيات را در خود تقويت كنند كه از آن جهت بركات فراوان دارد.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: در سال هاي اخير نيز مي بينيم كه مادران، اطفال و شيرخوارگان خود را در برنامه عزاداري شيرخوارگان حسيني مي آورند و با عشق به امام حسين(ع) عهد و ميثاق دوباره مي بندند و اينگونه فرزندانشان را در مكتب حضرت سيدالشهدا(ع) پرورش مي‌دهند.

حسيني عنوان كرد: فرزندان ما از دوران كودكي در مجالس حسيني دين‌شان تقويت مي شود و تا زماني كه از دنيا مي روند به عشق امام حسين(ع) هستند و حتي مي بينيم كه در سال ‌هاي گذشته مردم با وجود مخاطراتي كه وجود دارد به زيارت عتبات عاليات، كربلا و نجف مي روند و اين خطرات را به جان مي خرند.  

وي با تاكيد بر اينكه ما در همه زواياي تاريخ اين ارتباط عاطفي را احساس مي كنيم، عنوان كرد: حتي در ميان اهل سنت مراسم و محافلي براي حضرت اباعبدالله (ع) برپا مي‌شود كه اين‌ها نيز از بركات و آثاري است كه به طور اختصار مي‌توان به آنها اشاره كرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار