کد خبر: 620665
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
یک مقام نظامی آمریکا گفت که ایرانی ها در مذاکرات هسته ای هیچ امتیازی ندادند، آن ها همان پارسی هایی هستند که شطرنج را اختراع کردند و می دانند چه می کنند؛ ولی دیپلمات های ما دور خود می چرخند.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام نظامی آمریکا گفت که ایرانی ها در مذاکرات هسته ای هیچ امتیازی ندادند، آن ها همان پارسی هایی هستند که شطرنج را اختراع کردند و می دانند چه می کنند؛ ولی دیپلمات های ما دور خود می چرخند.

سرهنگ دوم رالف پترز، از مقام های اطلاعاتی پیشین در پنتاگون در گفتگو با شبکه فاکس نیوز افزود: بر اساس بحث های انجام شده در ژنو، عملا ایرانی ها هیچ امتیازی به ما نمی دهند.

این نظامی پیشین به تلویزیون فاکس نیوز آمریکا که مواضع جمهوریخواهان افراطی را بازتاب می دهد، گفت: سخنان نتانیاهو درباره اشتباه بودن توافق با ایران کاملا درست است. بر اساس اطلاعاتی که من دارم، ایرانی ها نه سانتریفوژی را نابود می کنند و نه هیچ فرایندی را به عقب باز خواهند گرداند.

وی افزود: آن ها تنها یک وقفه کوتاه مدت در فعالیت های خود خواهند داشت و در مقابل ما تحریم های خود را به دست خودمان خراب خواهیم کرد.

وی مدعی کارآمدی تحریم های ضد ایرانی شد و گفت: تحریم ها در حال تاثیرگذاری هستند و اما اکنون با دست خود آنها را خراب می کنیم.

رالف پترز با حمله به اوباما و سیاست خارجی او افزود: متاسفانه مذاکره کنندگان ایرانی بهتر و حرفه ای تر از مذاکره کنندگان ما ظاهر شدند. ایرانی ها پارسی هستند و پارسیان بودند که شطرنج را اختراع کردند. آن ها می دانند چه می کنند.

وی گفت: اکنون جان کری و دیگر وزیران خارجه به مانند فابیوس به ژنو رفته اند. حالا ایرانی ها به دنبال بهره بردای از آن هستند؛ چراکه نمی خواهند دست خالی و شرمسار از ژنو بازگردند.

وی گفت: ایرانی ها از این توافق بهره برداری کرده و اقتصاد خود را بازسازی خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار