کد خبر: 620631
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
متخصصان محیط زیست آلوده ترین مکان های دنیا را شناسایی کردند. محققان معتقدند به دلیل این آلودگی ها سلامتی بیش از 200 میلیون نفر از ساکنین کشورهای درحال توسعه در معرض خطر قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا: متخصصان محیط زیست آلوده ترین مکان های دنیا را شناسایی کردند. محققان معتقدند به دلیل این آلودگی ها سلامتی بیش از 200 میلیون نفر از ساکنین کشورهای درحال توسعه در معرض خطر قرار دارد.

غنا ، روسیه ، اندونزی و نیجریه از جمله کشورهایی هستند که اماکن آلوده در آنها وجود دارد.

 غنا

این کشور با معضل بازیابی 215هزار تن زباله الکترونیکی روبه رو است که اغلب از مواد پلاستیکی و فلزی ساخته شده اند. این مواد در اثر تجزیه، آتش سوزی و اکسید شدن در خاک و آب منطقه نفوذ کرده است و موجب مسمومیت ساکنین می شود.

 روسیه

راکتور اتمی چرنوبیل یکی از آلوده ترین سایت های جهان محسوب می شود. این سایت اتمی حتی بعد از گذشت 27 سال دارای آلودگی بسیار زیاد و خطرناک است.

شهر درشینسک که در سال 2007 نام آن به عنوان آلوده ترین شهر جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید در این کشور قرار دارد. در سال های 1930 تا 1998 بیش از 300 هزار تن مواد آلاینده شیمیایی به رودخانه های این شهر سرازیر شد و تاکنون بیش از 150 نوع مواد آلاینده در آب های زیرزمینی این شهر شناسایی شده است. میانگین عمر ساکنین این شهر در حدود 43 سال است.

 اندونزی

آلوده ترین رودخانه جهان موسوم به سیتاروم در این کشور قراردارد و حدود 80 درصد از جریان های آب سطحی جاکارتا را تشکیل می دهد. این رودخانه حدود 5 درصد از مزارع برنج اندونزی را تامین می کند و منبع تامین آب بیش از 2000 کارخانه است. آلودگی این رودخانه سالانه سلامت بیش از 5 میلیون نفر را مستقیما تحت تاثیر قرار می دهد.

شهر کالیمانتا در اندونزی یکی از اماکنی است که معادن غنی طلا در آن یافت می شود. اما نحوه استخراج طلا به گونه ای است که مقادیر زیادی از جیوه را در محیط آزاد می کند. نتیجه استخراج طلا از معادن این شهر، کسب ثروت به قیمت آلودگی محیط زیست و به خطر انداختن سلامت میلیون ها انسان بی گناه است.

 نیجریه

سالانه به طور میانگین 500 هزار لیتر روغن سوخته به دلتای رود نیجر سرازیر می شود. این حجم از روغن سوخته علاوه بر مسمومیت آب رودخانه و آلودگی آب های زیرزمینی، مقادیر زیادی از هیدروکربن ها را در محیط زیست آزاد کرده که منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی مانند ذرت و غلات و ایجاد آلودگی در سایر محصولات شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار