کد خبر: 620626
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده ورزارت ورزش و جوانان گفت: پس از گذشت یک سال از طلاق زوجین، ۹۰ درصد خانم‌ها علاقه‌مند به بازگشت به زندگی هستند، بنابراین دفتر ازدواج و تعالی خانواده ورزارتخانه طرحی به عنوان "بازگشت به زندگی" را برنامه‌ریزی کرده و در حال تامین اعتبار آن برای اجراست.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده ورزارت ورزش و جوانان گفت: پس از گذشت یک سال از طلاق زوجین، ۹۰ درصد خانم‌ها علاقه‌مند به بازگشت به زندگی هستند، بنابراین دفتر ازدواج و تعالی خانواده ورزارتخانه طرحی به عنوان "بازگشت به زندگی" را برنامه‌ریزی کرده و در حال تامین اعتبار آن برای اجراست.
 
 مسعود امینی اظهارکرد: رسیدگی به امور طلاق جزو وظایف دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان نیست؛ ولی پرداختن به این موضوع یک وظیفه اجتماعی برای همگان است و این دفتر به منظور کاهش طلاق، طرح بازگشت به خانواده را برنامه‌ریزی کرده و از طریق مدیران مالی کشور پیگیر تامین اعتبار آن است.
 
وی ادامه داد: یک نظریه کارشناسی در حوزه مشاوره وجود دارد که خانم‌ها به دلیل عاطفی بودن، در طلاق زودتر آسیب می‌بینند و هر اتفاقی در زندگی آنها ممکن است به طلاق منجر شود. علی‌رغم این‌که تعداد بسیاری از خانم‌ها پس از یک سال علاقه‌مند به بازگشت هستند ولی مجموعه‌ای برای مداخله و داوری در این حوزه وجود ندارد، بنابراین، اجرای این طرح در دستور کار دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.
 
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: مجموعه سمن‌ها در همه امور حضور دارند، ولی به صورت تخصصی وارد این حوزه نشده‌اند و ما از نبود این تخصص رنج می‌بریم؛ بر این اساس ما از راه‌اندازی سمن‌ها به صورت تخصصی در حوزه ازدواج، مشاوره و خانواده کاملا حمایت می‌کند.
 
امینی با بیان این‌که بر اساس تراز عمومی در سطح کشور به ازای هر ۵ ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد، عنوان کرد: یک اشکال دیگر در این حوزه وجود دارد و آن اینکه گاهی در جامعه می‌بینیم که یک نفر در گوشه‌ای از مملکت آماری را می‌گیرد و این آمار را غیرمسئولانه به کل کشور تسری می‌دهد.
 
وی در خاتمه اظهارکرد: طرح بازگشت به زندگی هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده است چون درحال تامین اعتبار آن هستیم و این طرح هنوز اجرایی نشده، ولی به طور خاص به استان زنجان واگذار شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار