کد خبر: 620424
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای دخیل در مذاکرات با ایران خواستار رسیدن به یک نتیجه مثبت هستند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی بدون این‌که به طور مستقیم تصمیم سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای پیوستن به مذاکرات ژنو تایید را کند، گفت»: نشست ژنو به سطح وزیران ارتقاء یافته است.


ریابکوف گفت: شنبه ما روی تحقق نتایج درازمدتی که کل جهان مدت‌ها انتظارش را می‌کشید حساب می‌کنیم.


معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: هیچ‌یک از کشورهای دخیل در مذاکرات دوست ندارند بدون یک نتیجه مثبت اینجا را ترک کنند.


امید به تحقق یک دستاورد در مذاکرات هسته‌یی افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک را به همراه داشته است و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، ویلیام هیگ، وزیر امورخارجه انگلیس، گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، و لارن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه همگی به طور غیرمنتظره تغییراتی در برنامه‌های‌شان دادند تا به ژنو سفر کنند.


کرملین روز جمعه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که شدیدا مخالف توافق با ایران است روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تماس تلفنی گرفت و قرار است در تاریخ 20(29 آبان) نوامبر برای دیدن پوتین به مسکو سفر کند.


یک خبرگزاری روس روز جمعه گزارش داد که لاوروف قصد دارد روز شنبه به ژنو سفر کند تا به همتاهایش در مذاکرات با ایران بپیوندد.


منبعی که نامی از وی برده نشد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاف گفت که لاوروف قصد دارد برود و افزود: ما امیدواریم که شرکت او در مذاکرات به تحقق نتایج مثبت کمک کند.


این خبر با اظهارات پیشین سخنگوی لاوروف در روز جمعه مبنی بر این‌که وزیر امور خارجه روسیه برنامه‌ای برای پیوستن به مذاکرات ژنو ندارد، تضاد داشت.


ریابکوف در گفت‌وگو با نووستی تاکید کرد که مسکو انتظار دارد مذاکرات نتیجه پایداری به دنبال داشته باشد، اظهاراتی که می‌تواند حاکی از کمتر شدن اختلافات برای رسیدن به یک توافق نهایی باشد

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار