کد خبر: 620030
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
معاون آموزش دانشگاه تهران توضیح داد
معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت موسسه‌ای غیرمجاز با عنوان ‹‹شرکت دانشگاهی پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران››، سوءاستفاده‌های متعدد این شرکت از نام، اعتبار و لوگوی دانشگاه تهران را تشریح کرد.

سید مهدی قمصری با اشاره به چگونگی فعالیت شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران، گفت: این شرکت که با این نام خود را به ثبت رسانده است یکی از شرکت‌های دانشگاهی بود که چند سال قبل فعالیت خود را در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آغاز کرد.


وی به تخلفات متعدد شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در این راستا از دو سال قبل پارک علم و فناوری خواستار توقف فعالیت‌ آن و توقف فعالیت این شرکت شد، اما مسوولان این شرکت همچنان با ادعای ارتباط با دانشگاه تهران به فعالیت خود ادامه دادند.


معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مدارک صادره از این شرکت، از نظر دانشگاه تهران و وزارت علوم هیچ اعتباری ندارد، خاطرنشان کرد: همچنین از نظر این دو نهاد مدارک آن به عنوان یک مدرک تحصیلی و دانشگاهی محسوب نمی‌شود.


وی با تاکید بر اینکه با بیان اینکه در نهایت با شکایت دانشگاه تهران و پیگیری مراجع قضایی دفتر این شرکت پلمپ شد، تصریح کرد: البته قابل ذکر است که فعالیت شرکت پژوهشگران و نوآوران این دانشگاه در دو سال اخیر در یک دفتر خارج از دانشگاه تهران انجام می‌شده است.


قمصری افزود: متاسفانه مسوولان این شرکت در وب سایت خود اعلام کرده‌اند که پلمپ شدن دفتر به دلیل اختلاف با یکی از شرکای آنها بوده است، در حالی که دانشگاه تهران هیچگاه شریک این شرکت نبوده و نیست، همچنین با توجه به تخمین‌های صورت گرفته این شرکت حدود 1000 مدرک برای افراد مختلف و در رشته‌های متفاوت صادر کرده که دارندگان این مدارک نیز با استفاده از آنها در سازمان‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند.


وی با بیان اینکه حمایت برخی افراد ذی‌نفوذ از این شرکت موجب طولانی شدن پیگیری‌های دانشگاه تهران برای شکایت از آن شد، تصریح کرد: افراد صاحب نفوذ زیادی در سال‌های اخیر در دوره‌های این شرکت حضور یافته و مدرک اخذ کرده‌اند، که به نظر می‌رسد حمایت این افراد از شرکت نامبرده به خاطر داشتن مدرک آنها و از ترس به خطر افتادان شغلی و تحصیلی است.


وی با بیان اینکه شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران در پس زمینه مدارک تحصیلی خود از لوگوی بزرگ دانشگاه تهران استفاده می‌کرد، اظهار داشت: حتی در زمان مراجعه متقاضیان به آنها اعلام می‌شود که مدرک این شرکت مورد تایید دانشگاه تهران است.


معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: در این راستا برخی افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی این شرکت مدارک خود را به سازمان‌های مختلف ارایه کردند و زمانی که سازمان‌ها در استعلامی به دانشگاه تهران صحت مدارک را جویا شدند، مدیرعامل شرکت به جای رییس دانشگاه تهران پاسخ استعلام‌ها را داده و ادعا کرده است که مدارک مورد تایید دانشگاه تهران است.


وی با بیان اینکه مدارک صادره از این شرکت با عنوان‌های معادل کارشناسی، معادل کارشناسی ارشد و معادل دکتری صادر شده است، خاطرنشان کرد: این درحالیست که این آموزش‌ها به صورت حرفه‌ای و نه دانشگاهی ارایه شده است.


قمصری با تاکید بر اینکه تصریح کرد که بر اساس مصوبه دانشگاه تهران شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری این دانشگاه حق هیچ گونه فعالیت آموزشی ندارد و آموزش باید توسط دانشگاه و با ضوابط مشخص انجام شود، تصریح کرد: چنانچه دانشگاه تهران بنا بر ضرورت قصد انجام آموزش‌های غیر رسمی را داشته باشد، طبق آیین‌نامه‌های بالادستی و با مجوز وزارت علوم این آموزش‌ها از سوی دانشکده و در زمینه تخصصی به صورت دوره‌های آزاد تعریف و اجرا می‌شود.


معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی آزاد و دانشکده‌های دانشگاه تهران به صورت مدت‌دار و یک‌ساله است و برای تداوم آن باید هر سال تقاضاها مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار