کد خبر: 619769
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
ماموران پلیس آگاهی تهران‌بزرگ مرد جوانی را که با تغییر صدا و معرفی خود به عنوان پسرخاله از مردم کلاهبرداری می‌کرد را دستگیر کردند.
خبرگزاری ایسنا: ماموران پلیس آگاهی تهران‌بزرگ مرد جوانی را که با تغییر صدا و معرفی خود به عنوان پسرخاله از مردم کلاهبرداری می‌کرد را دستگیر کردند.

از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در پنجم آبان‌ماه امسال یک فقره دستگیری در خیابان نیروی‌هوایی به کلانتری 128 تهران‌نو اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که جوانی 25 ساله توسط اهالی محل دستگیر شده، در بررسی‌های اولیه و برابر اظهارات شاکیه مشخص شد که این جوان در پوشش یکی از بستگان شاکیه و از طریق تماس تلفنی، اقدام به کلاهبرداری مبلغ 400 هزار تومان وجه‌نقد کرده و در مرحله دوم زمانی که با مراجعه حضوری به محل سکونت شاکی قصد گرفتن مبلغ دیگری را داشت، دستگیر شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار تیم کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

شاکیه پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی و در طرح شکایت خود به کارآگاهان گفت: "چند روز پیش، فردی با منزل من تماس گرفت و ضمن معرفی خود به عنوان یکی از بستگان خواهرزاده همسرم که فوت کرده است، ابتدا مدعی شد که به علت سرماخوردگی صدایش عوض شده و در ادامه درخواست مبلغ 400 هزار تومان وجه نقد کرد. من نیز به واسطه اعتماد و احترامی که برای فامیل خود داشتم این مبلغ را به حساب عابربانک اعلامیاز سوی متهم واریز کردم.



چند روزی از این موضوع گذشت و هیچ خبری از بازپس دادن پول نشد تا اینکه همین شخص مجددا با من تماس گرفت و بار دیگر درخواست پول کرد، این بار که به موضوع مشکوک شده بودم، با فامیل خود تماس گرفتم و آن زمان متوجه شدم که هیچ تماسی از سوی وی برای گرفتن پول با من گرفته نشده، بلافاصله خواهرزاده همسرم به منزلم مراجعه و همزمان با وی، فرد تماس گیرنده (فامیل قلابی) با من تماس گرفت که به بهانه اینکه پولی داخل حساب ندارم، پیشنهاد دادم که این شخص به در منزل مراجعه و حتی نشانی منزل را برایش پیامک کردم که پس از مدت کوتاهی، یک جوان موتورسوار به درمنزل مراجعه و به عنوان پیک موتوری درخواست پول کرد که توسط همسایگان دستگیرشد.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی سوابق متهم اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه‌دار به اتهام کلاهبرداری است که به تازگی و با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد و مجددا به این شیوه و شگرد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است که با بررسی تراکنش مالی عابربانک‌های بدست آمده از متهم، تعداد دیگری از مالباختگان که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی و به پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ دعوت شدند.

متهم در اعترافاتش اظهار داشت که با خرید گوشی‌های تلفن همراه مسروقه یا سرقت دفترچه‌های تلفن، اقدام به بررسی شماره‌های تلفن داخل آنها کرده و پس از مشخص کردن ارتباط فامیلی صاحب گوشی یا دفترچه با صاحبان شماره‌های تماس داخل آنها، با این افراد تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان یکی از بستگان، از آنها درخواست واریز پول به حساب‌های مختلف عابربانک می‌کردم که آنها نیز با تصور اینکه من از بستگانشان هستم، پول را به حساب من واریز می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رییس پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم کلاهبرداری و احتمال ارتکاب جرایم مختلف، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس صادر شد.

رییس پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.

وی همچنین از کلیه شهروندان که از دیگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند نیز خواست تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس 21868240 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار