کد خبر: 619755
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
هاشميان، كيا و مجيدي در راه مربي شدن
منتظر نسل جديد مربيگري ايران باشيد، فرهاد مجيدي هم پس از خداحافظي از فوتبال تصميم گرفته وارد دنياي مربيگري شود. او پس از وحيد هاشميان و مهدي مهدوي كيا، سومين ستاره از نسل درخشان فوتبال ايران است كه تصميم گرفته مربي شود.
ماني سعيدي | منتظر نسل جديد مربيگري ايران باشيد، فرهاد مجيدي هم پس از خداحافظي از فوتبال تصميم گرفته وارد دنياي مربيگري شود. او پس از وحيد هاشميان و مهدي مهدوي كيا، سومين ستاره از نسل درخشان فوتبال ايران است كه تصميم گرفته مربي شود. به همين خاطر او به زودي به لندن مي رود تا در كلاس هاي مربيگري شركت كند .در‌آينده نزديك او به همراه كيا و هاشميان وارد دنياي ديگري از فوتبال مي شوند و اين بار بايد از روي نيمكت ها آنها را ديد و به انتظار ماند كه آيا مي توانند مانند روزهايي كه بازي مي كنند مربي بزرگي هم بشوند يا نه؟!

*وحيد هاشميان
وحيد هاشميان يك قدم جلوتر از كيا و مجيدي قرار دارد.او اين روزها در دومين تجربه مربيگري اش هديت يك تيم ازمحلي در هامبورگ آلمان را  بر عهده دارد. تیم نیندورفر تی اس وی در اوبرلیگای هامبورگ تيمي است كه هاشميان سرمربي آن است. هاشميان 31خرداد 91 كفش هايش را آويخت تا وارد دنياي مربيگري شود. البته هاشميان از چند سال قبل از خداحافظي از فوتبال از علاقه اش به مربيگري خبر داده بود و در كلاس هاي مختلف شركت مي كند و در حالي فوتبال را كنار گذاشت كه مدرك A مربيگري يوفا را دريافت كرده بود .
هاشميان در مصاحبه اي درباره ورودش به دنياي مربيگري گفته است:« تصمیم گرفته بودم بعد از این که به سن بازنشستگی رسیدم، وارد عرصه مربیگری شوم. از اوبرلیگا شروع کرده ام و از شرایط هم راضی ام. به نظرم این چالش خوبی برای من است تا بعد از این شروع بتوانم وارد عرصه های بزرگتری بشوم.»
او ابتدا كارش را به عنوان مربي در يك تيم دسته پنجمي شروع كرد. هالستنبک نام باشگاهي بود كه هاشميان به عنوان سرمربي آن شد و يك سال بعد با جدايي از اين تيم، به هامبورگ آمد و در حال حاضر هاشميان سرمربي يك تيم محلي اين شهر به نام نیندورفر تی اس وی در اوبرليگاي آلمان است.
هاشميان هنوز در ابتداي راه قرار دارد به گفته خودش دوست دارد روزي سرمربي يك تيم بوندس ليگا شود:«به هر حال هر بازیکن، مربی یا مدیری که در یک کشور کارش را شروع می کند، صددرصد آرزویش حضور در بالاترین لیگ آن کشور است. بعضی آرزوها به وقوع می پیوندد و بعضی ها نه. من هم دوست دارم که در بوندسلیگا مربیگری کنم. شرطش پیشرفت کردن، حضور در کلاس های مربیگری سطح بالا و دریافت مدارک معتبر مربیگری است.»

* مهدي مهدوي كيا
مهدي مهدوي كيا هم دومين ستاره بازنشسته فوتبال ايران است كه قصد دارد مربي شود. كيا سال گذشته با پيراهن پرسپوليس از از فوتبال خداحافظي كرد . بازیکن اسبق هامبورگ آلمان این باشگاه را بعنوان نقطه آغاز فعالیت مربیگری‌اش برگزيد. مهدوی کیا از 2 سال پیش با مسئولان باشگاه هامبورگ در تماس بوده تا بتواند فعالیت خود در عرصه مربیگری را از تیم‌های پایه این باشگاه آغاز کند و گفته مي شود او قرار است تا چند وقت آينده در كلاس هاي مربيگري در آلمان شركت كند.
البته كيا قبل از رفتن به آلمان يكي از همراهان تيم ملي نوجوانان در امارات بود و در كنار اولين مربي اش يعني علي دوستي سعي داشت با آموزه هاي اوليه مربيگري آشنا شود.پس از حضور او در كنار تيم ملي نوجوانان بود كه حشمت مهاجراني يكي زا مربيان قديمي فوتبال ايران پيشنهاد داد تا كيا به عنوان دستيار كرش كارش شروع كند.
كيا در واكنش به اين پيشنهاد گفته بود:« بايد فعلا کسب تجربه كنم. نمي‌توانم درباره‌ي کادر فني تيم ملي و اين‌که کرش چه کساني را انتخاب مي‌کند نظر بدهم. از حشمت‌الله مهاجراني هم تشکر مي‌کنم. حالا بايد ببينيم در آينده چه مي‌شود.»او در پاسخ به اين‌که شما دوست داريد کار مربيگري را به عنوان دستيار شروع کنيد يا نفر اول، هم اينطور پسخ داده بود:« بايد پله پله کار را شروع کرد. بايد از حضور در کنار مربيان بزرگ استفاده کرد. من فعلا کسب تجربه مي‌کنم.»

*فرهاد مجيدي
پس از هاشميان و كيا حالا فرهاد مجيدي هم پس از خداحافظي از فوتبال تصميم گرفته است كه مربي شود. البته مجيدي هم مانند هاشميان، قبل از خداحافظي در چند كلاس مربيگري شركت كرده بود . مجيدي هفته گذشته در جريان بازي مس و استقلال از فوتبال خداحافظي كرد تا پس از اين تمام زمانش را براي شركت در كلاس هاي مربيگري بگذارد.
او پس از خداحافظي اش گفت:«باید در کلاس‌های مربیگری شرکت می کردم و اگر دو ماه از تمرینات دور می‌شدم از شرایط بدنی‌ام برای بازی خارج می‌شدم. به همین دلیل نخواستم این اتفاق رخ بدهد و زمانی خداحافظی کنم که آمادگی لازم را نداشته باشم. »حالا قرار است در روزهاي آينده مجيدي براي شركت در يك دوره مربيگري به انگليس برود تا پس از پشت سر گذاشتن كلاس ها و گرفتن مدرك روي نيمكت بنشيند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نادر امین زادگان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
1
عالی بود.واقعا از خواندن مطالب آقای احمدیان لذت می برم .ایشون قلم فوق العاده ای دارن.خدا قوت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار