کد خبر: 619734
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
«جوان‌آنلاين» از حال و هواي مردم تهران در آستانه محرم گزارش مي‌دهد؛
تهران در نخستين شب ماه محرم حال و هواي ديگري داشت؛ اكثر دلدادگان حسيني با شور و اشتياق هرچه تمام در مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان شركت كرده بودند.

جوان‌آنلاين: تهران در نخستين شب ماه محرم حال و هواي ديگري داشت. اكثر دلدادگان حسيني با شور و اشتياق هرچه تمام در مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان شركت كرده بودند؛ جمعيت شركت كننده در محافل حسيني به قدري بود كه برخي از مردم در خيابان‌هاي اطراف و در هواي نيمه سرد تهران نشسته بودند.

اين روزها تهران حال و هواي ديگري دارد؛ اقشار مختلف مردم از پير و جوان، زن و مرد خود را به مراسم‌ عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) مي‌رسانند و اينگونه عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت پيامبر(ص) نشان مي‌دهند.

دیشب شب اول ماه محرم بود، عشاق الحسین(ع) به  زیر خیمه حسین(ع) پناه آورد‌ه بودند، اگر سری به تکایا و هیئات می زدید شاید باور نمی کردید که در اولین شب از عزاداری سالار شهیدان مردم از پیر و جوان در هوای نیمه سرد تهران چگونه به هیئات آمده بودند؛ تنها در مسجد ارک تهران آنقدر شلوغ بود که جمعیت عظیمی از زن و مرد در خیابان های اطراف نشسته بودند و در عزای امام حسین (ع) و یار باوفایش مسلم بن عقیل می گریستند .

عشق به حسين(ع) كه در دل داشته باشي خود را مهياي محرم مي‌كني؛ دلت را از هر كينه و بدي مي‌رهاني تا با خاطري پاك و اشتياقي عميق به استقبال عزاي سيدالشهدا بروي.

جوانان نيز در اين ميان حال و هواي ديگري دارند، آنان در اين چند روز گذشته با شور و اشتياق تا نيمه‌شب‌ها دست به دست يكديگر داربست‌هاي فلزي را زمزمه «یا حسین» برپا می‌کردند و پرچم‌هاي ياحسين و يا ابالفضل را با عشق به اهتزاز در مي‌آوردند تا سهمي در برگزاري مراسم سرور و سالار شهيدان كربلا داشته باشند.

به راستي دل بی‌قرار عزای حسین است. شاید کسی تا در این محافل دوستانه وارد نشود و از نزدیک، شور و اشتیاق دلدادگان حسینی را برای برپایی مجلس عزاداری نبیند، نتواند باور کند که استقبال از محرم در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا چه حال و هوایی دارد.

اينك پرچم‌های متبرک به نام ائمه اطهار (ع) فضای شهر را رنگی دیگر بخشیده و چلچراغ‌های نمادین و علم‌های کوچک و بزرگ در کوچه و خیابان خودنمایی می‌کند.

حال و هواي محرم كه مي‌آيد صداي هل من ناصر ينصرني حسين(ع) نيز به گوش دل مي‌رسد، هنوز هم صداي غربت حسين(ع) مي‌آيد، هنوز هم حسين(ع) تنهاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار