کد خبر: 619672
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
شاید امریکایی ها حالا دیگر نوکیا را به دید یک برند وطنی نگاه می کنند.

 

نامه نیوز: شاید امریکایی ها حالا دیگر نوکیا را به دید یک برند وطنی نگاه می کنند.

ما فکر می کردیم دیگر باز نخواهد گشت! بعد از اخبار تاسف باری که در مورد شکست‌های تجاری بزرگ و پی‌درپی نوکیا به گوش می رسید، به نظر می‌رسید این غول فناوری برای همیشه زمین خورده و دیگر باز نخواهد گشت، اما اشتباه می‌کردیم.

اگر اخبار ما را از قدیم دنبال کرده باشید به خوبی آگاه هستید که بازار ایالات متحده مهمترین بازار تلفن هوشمند برای شرکت‌ها است و بعد از آن هم چین -به خاطر وسعت زیادش- در رده دوم قرار دارد. بنابراین وقتی نوکیا توانسته سهم فروش تلفن‌های هوشمند (بدون آمار تلفن های همراه) خود را در فاصله ۳ ماه از ۱.۴ درصد به ۴.۱ درصد برساند، عملکردش عالی است؛ چه به خاطر فروش تلفن‌های ارزان باشد، چه گران‌ترها. به هر حال کمک بزرگی به رشد پایگاه مشتری ویندوزفون کرده است.

جالب اینجا است که برای نوکیا ۹ ماه طول کشیده بود تا با دو برابر کردن فروش، از سهم ۰.۷ درصدی به فروش ۱.۴ درصدی در بازار امریکا برسد و حالا فقط سه ماه بعد، فروش این شرکت ۳ برابر شده کرده. همزمان در این بازار مهم اپل با فروش ۳۳.۷ درصدی بالاتر از سامسونگ ۳۳.۶ درصدی است و ال جی -دیگر غول کره‌ای- با کاهش سهم ۱.۳ درصدی نسبت به فصل گذشته، ۸.۶ درصد از تقاضای بازار را پوشش داده.



موتورولا جامانده بزرگ در رقابت با نوکیا است و بقیه شرکت ها هم درصدی از سهم خود را به این ۵ شرکت باخته و تنها ۱۶.۲ درصد از تقاضای آمریکایی ها را به خود اختصاص داده اند. هنوز مشخص نیست دقیقا چه عاملی باعث این جهش فروش برای نوکیا شده. شاید آمریکایی ها حالا دیگر نوکیا را به دید یک برند وطنی نگاه می کنند. به هر صورت نوکیا شادمان به استقبال کریسمس می رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار