کد خبر: 619568
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
پس از اینکه یک شرکت انگلیسی محموله بزرگی از گاز اشک‌آور، نارنجک‌های گازی و گلوله‌های پلاستیکی به نیروی پلیس مالدیو فروخت، فعالان حقوق بشر در خصوص سرکوب سیاسی بیشتر در این کشور هشدار دادند.

این محموله‌ی 100 هزار دلاری (61 هزار و 500 پوند) علاوه بر 250 نارنجک دودزا و 200 نارنجک بیهوش کننده، شامل 900 پرتاب کننده گاز اشک‌آور و نارنجک، 100 اسپری فلفل، 800 گلوله پلاستیکی و سلاح گرم از جمله 300 گلوله سلاح گرم بود.


دیو هارد ینگهام، عضو گروه فشار "دوستان مالدیو" گفت: با توجه به سابقه نقض بزرگ حقوق بشر پلیس مالدیو و تنش‌های اخیر سیاسی در این کشور این معامله اتفاق بسیار نگران کننده‌ای است. بسیار جذاب است که فکر کنیم این محموله ذخیره پیشگیرانه سرویس پلیس مالدیو است که در صورتی که فرآیند انتخابات مطابق میل برخی پیش نرود، توسط آن از پیش به مردم اخطار یک سرکوب احتمالی را می‌دهد.


این اقدام از سوی پلیس جدیدترین ضربه کاری به مالدیو، جزیره‌ای در اقیانوس هند است که در پنج سال گذشته برای اولین بار با ناآرامی مواجه شده است. ناکامی در برگزاری انتخابات و انتخاب یک رئیس‌جمهور در 11 نوامبر سال جاری میلادی، زمانی که دوران ریاست جمهوری محمد وحید حسن به پایان می‌رسد، باعث بروز بحران قانون اساسی در این کشور می‌شود.


در همین حال پلیس مالدیو به پرسش‌های درباره این محموله و به اتهامات گروه‌های حقوق مدنی پاسخ نداد.


به نوشته این روزنامه، فروش این محموله تسلیحاتی به مالدیو سه هفته پیش از آن انجام شده است که پلیس مالدیو مانع برگزاری مجدد روند انتخابات ریاست جمهوری شد.


محموله شرکت "گروه سرویتک" در سوث‌همپتون انگلیس توسط شرکت تسلیحاتی "کندور" برزیل وارد مالدیو شده است. دولت لندن معتقد است که این اقدام می‌تواند تنش‌ها را در این کشور که با بحران برگزاری انتخابات روبروست، تشدید کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار