کد خبر: 619565
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
در دیدار با رییس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران
گالوست ساهاکیان رییس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان وایران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مناسبات دوستانه دو کشور، بر لزوم گسترش ارتباطات فیمابین تاکید کرد و افزود: «توسعه مناسبات دوستانه ایران و ارمنستان علاوه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه، در تامین صلح و ثبات در منطقه نقش بسزایی خواهد داشت».

وی بر این اساس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از روند روبه رشد ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در همه زمینه بویژه در عرصه پارلمانی خبر داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: توانمندی‌های دو کشور بسیار فراتر از حجم فعلی مراودات سیاسی و اقتصادی می‌باشد که می‌بایست از آنها بهره گرفت.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر استفاده از مذاکرات و گفتگوی سیاسی برای حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه تاکید داشته است.

وی در این ارتباط خواستار تقویت مشورت‌ها و رایزنی‌های فیمابین دو کشور شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره بر عزم و اراده مسوولان ایرانی برای تقویت مناسبات دوستانه فیمابین نسبت به گسترش ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری ابراز امیدواری کرد.

گالوست ساهاکیان رییس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران نیز در ادامه همین دیدار با ابراز خرسندی از روند روبه رشد همکاری‌های دو کشور گفت: گسترش مناسبات دوستانه ایران و ارمنستان بویژه در عرصه پارلمانی موجب تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها می‌گردد.

وی با اشاره به تلاش گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران به منظور افزایش مراودات سیاسی و اقتصادی دو کشور، از آمادگی مجلس ارمنستان برای گسترش ارتباطات دوستانه با مجلس شورای اسلامی خبر داد.

ساهاکیان در پایان با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود با مسوولان ایرانی،‌نسبت به تعمیق و توسعه همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار