کد خبر: 619503
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش برای تقویت روابط دیپلماتیک بین واشنگتن و ریاض که به دلیل اختلاف سیاست‌های دو طرف در زمینه‌ی ایران و سوریه دچار مشکلاتی شده است به عربستان سفر کرد.
جان کری، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا شب یک‌شنبه برای گفت‌وگو با ملک عبدالله، پادشاه عربستان وارد ریاض شد.
به گزارش صدای آمریکا، وزارت امور خارجه‌ی آمریکا هفته گذشته سفر یک روزه او به عربستان را تلاشی برای" تایید ماهیت استراتژیک روابط آمریکا و عربستان " خواند.

عربستان ابراز نگرانی کرده است که مذاکرات صلح پیشنهادی درباره‌ی سوریه که تحت حمایت واشنگتن قرار دارد، موجب شود که دولت سوریه که تحت حمایت ایران قرار دارد در دمشق در قدرت باقی بماند.

مقامات عربستان علاوه بر آن از اقدامات دیپلماتیک آمریکا در قبال رقیب ایرانی این کشور که اخیرا صورت گرفته است ابراز نگرانی کرده‌اند.

کری که روز یک‌شنبه و پیش از سفر به عربستان به مصر سفر کرده بود در جمع خبرنگاران در قاهره گفت که دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در قاهره نگرانی‌های امنیتی کشورهای سنی درباره‌ی ایران را درک می‌کند و واشنگتن به "روابط دفاعی گسترده" در خاورمیانه متعهد است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا از دوستان و متحدانش دفاع خواهد کرد. ما اجازه نمی‌دهیم آن کشورها از بیرون هدف حمله قرار بگیرند. ما در کنارشان خواهیم ماند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه‌ی هسته‌یی ایران گفت: ایران به سلاح هسته‌یی دست نخواهد یافت. این قولی است که رییس‌جمهور آمریکا داده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار