کد خبر: 619498
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
مدیرکل کوی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت دانشجو حادثه دیده این دانشگاه گفت: تا جایی که به دانشگاه ارتباط داشته باشد سعی می کنیم دانشجو با کمترین مشکل مواجه شود و تا جایی که محدودیت قانونی نداشته باشد دانشگاه کمک خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل کوی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت دانشجو حادثه دیده این دانشگاه گفت: تا جایی که به دانشگاه ارتباط داشته باشد سعی می کنیم دانشجو با کمترین مشکل مواجه شود و تا جایی که محدودیت قانونی نداشته باشد دانشگاه کمک خواهد کرد.

روز دوم مهرماه، ماریه جعفری دانشجوی بوکانی که در رشته الهیات مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران تحصیل می کند، از سرویس دانشگاه پیاده می شود. درب عقب اتوبوس دچار اشکال فنی بود و فقط یکی از درها باز می شد، به محض پیاده شدن ماریا، در بسته می شود و چادر او لای درب اتوبوس گیر می کند و اتوبوس از روی پای وی رد می شود.

ماریه جعفری به بیمارستان شریعتی منتقل می شود در آنجا انگشت شصت اش را با پلاتین به پایش پیوند می زنند. در داخل بخش به خاطر اهمال کارکنان این بیمارستان پای وی دچار عفونت می شود  و عفونت در کل پای وی منتشر می شود.

وقتی خانواده ماریه می بینند که هر روز حال مریضشان بدتر از دیروز است، شکایتشان را به نماینده شهرشان می رسانند و محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در مجلس به دیدن دانشجوی بوکانی می آید و وقتی وضعیت خراب او را می بیند، با معاون بیمارستان شریعتی مسئله را مطرح می کند و خواستار پیگیری هر چه بیشتر وضعیت ماریا می شود بعد از آن دستور انتقال ماریا به بیمارستان سینا صادر می شود .

برخی معتقد هستند مسئولان دانشگاهی درخصوص این دانشجو کم کاری کرده اند. دکتر موسی عنبری در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: این دانشجوی دانشگاه تهران دچار حادثه ای شده که ممکن است این اتفاق برای همه رخ دهد. ما هم متاثر شدیم و آن وظیفه‌ای که در زمان تحصیل دانشجو برعهده داریم را انجام داده و وی را به بیمارستان منتقل کردیم.

وی ادامه داد: اما مساله ای که مطرح شده این است که تعهد و تخصص، پرکاری و یا کم کاری بیمارستان در قبال بیمار جدا از دانشگاه است و دانشگاه نمی تواند در آن دخالتی داشته باشد. ما برای اینکه از احوال دانشجوی دانشگاه مطلع باشیم مسئول خوابگاه دختران و مدیر پذیرش کوی دانشگاه را مسئول پیگیری و رسیدگی به کارهای این دانشجو قرار داده ایم.

مسئول کوی دانشگاه تهران افزود: این دانشجو بیشتر از وضعیت بیمارستان ناراضی بوده که دانشگاه نمی تواند در آن دخالتی داشته باشد. 

وی ادامه داد: واقعیت این است که دانشگاه در این حد می تواند فعالیت انجام دهد که پیگیر وضعیت بیمه دانشجو بوده و جویای احوالش باشد و در نوع عملی که بر پای وی انجام شده  و اینکه چقدر در بیمارستان تلاش می شود قدرت اجرایی ندارد .

عنبری افزود: مسئول خوابگاه دختران هر دو روز یک بار به عیادت وی می رود و آخرین اخبار از وضعیت وی این است که عمل دیگری برروی پای وی انجام شده و پزشکان امروز نتیجه را اعلام می کنند که چقدر بهبودی داشته است .

وی درباره اینکه برخی معتقدند که دانشگاه درخصوص این دانشجو کم کاری کرده است گفت: ما نمی خواهیم بگوییم بیش از حد تلاش کردیم اما آن چیزی که وظیفه داشتیم را انجام دادیم اما آن حادثه ای که مدت درمانش زیاد می شود باعث می شود یک امر تخصصی شده و از حوزه ما خارج شود در این نوع حادثه ها دانشگاه فقط می تواند در حوزه بیمه ورفتاها و ارتباطات انسانی کمک کند.

عنبری افزود: تا جایی که به دانشگاه ارتباط داشته باشد دانشگاه سعی می کند تا دانشجو با کمترین مشکل مواجه شود و تا جایی که محدودیت قانونی نداشته باشد دانشگاه کمک می کند .

وی افزود:همین مسئول خوابگاه دختران که پی گیری کارهای دانشجوی حادثه دیده برعهده وی است همزمان به وضعیت چند دانشجوی دیگر نیز رسیدگی می کند که وضعیت برخی جدی و برخی غیر جدی است.

مسئول کوی دانشگاه تهران افزود: درست است که آسیب جدی به این دانشجو وارد شده است و ما هم متاسف شدیم اما ما مسئول خوابگاه هستیم و نظیر این اتفاق برای دانشجو زیاد است و دانشگاه با محدودیت امکانات برای رسیدگی شخصی و کامل مواجه است.

به گزارش مهر، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، در تاریخ 8 آبان ماه به روسای مراکز حراست و روابط عمومی دستور داد وضعیت دانشجوی بستری (ماریه جعفری) در بیمارستان سینا را پیگیری کنند.

دکتر غلامرضا پورمند رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سینا به وزیر بهداشت گزارشی ارائه داده است که در این گزارش آمده است:

"به دنبال حادثه تصادف اتوبوس سرویس خوابگاه دانشگاه تهران در تاریخ 2 مهرماه، ماریه جعفری دانشجوی این دانشگاه دچار آسیب دیدگی شدید اندام تحتانی چپ و کوفتگی وسیع در پوست و عضلات و بافت های نرم ران، زانو و ساق پا و شکستگی در استخوان های مچ و کف پا شده است. بیمار در طول بستری در بیمارستان قبلی دچار تشدید علایم و عفونت بافت های نرم و آسیب دیدگی سراسری پوست، ران، زانو، ساق، مچ و کف پشت پا شده و پس از انتقال به بیمارستان سینا در تاریخ 21 مهرماه توسط سرویس ارتوپدی بیمارستان به اتاق عمل منتقل و تحت عمل جراحی برداشت بافت های ضایعه دیده و عفونی و شستشو قرار گرفته است."

"بیمار برای بهبود تاکنون 7 بار به اتاق عمل منتقل شده و در آخر گرافت پوستی از پای مقابل برداشته و در ناحیه ضایعه دیده پوستی وی پیوند شده است. وی در حال حاضر در بخش VIP بیمارستان سینا بستری و تحت مراقبت است. حالی عمومی بیمار رضایت بخش است ولی به علت اعمال جراحی متعدد دچار کم خونی بوده که در چند نوبت تزریق خون به وی انجام شده است."

"در حال حاضر تمام شاخص های کلیوی نرمال، اشتها و تغذیه بیمار طبیعی و از نظر گوارش، قلب، ریه و عفونی مورد مشاوره قرار گرفته که ارگان های مرتبط وضعیتی قابل قبول دارند. لذا با عنایت به وسعت ضایعه و از بین رفتن نسوج و آسیب دیدگی پوست نیاز به انجام عمل جراحی گرافت پوستی دارد." همچنین در تاریخ 9 آبان ماه از بیمار توسط مسئولان بیمارستان عیادت به عمل آمد که همراهان بیمار از روند ارائه خدمات درمانی صورت گرفته توسط پزشکان معالج و کادر پرستاری اظهار رضایت کامل کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار