کد خبر: 619494
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
محمدجواد ظریف درباره تاثیر شعار مرگ برآمریکا بر نتایج مذاکرات ایران با اعضای 1+5 ، گفت: مذاکرات ایران درباره مسائل هسته ای با مقامات آمریکا نیست، بلکه مذاکرات برای حل موضوع هسته ای با کشورهای عضو 1+5 است.

خبرگزاری خانه ملت: محمدجواد ظریف درباره تاثیر شعار مرگ برآمریکا بر نتایج مذاکرات ایران با اعضای 1+5 ، گفت: مذاکرات ایران درباره مسائل هسته ای با مقامات آمریکا نیست، بلکه مذاکرات برای حل موضوع هسته ای با کشورهای عضو 1+5 است.

تاکتیک و روش دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته‌ای صحیح است

وی در پاسخ به این سئوال که برخی نسبت به تاکتیک وسبک وزارت امورخارجه در برخورد با کشورهای عضو 1+5 انتقاد دارند، افزود: انتقاد حق مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما من اگر اعتقاد داشتم که روش وزارت خارجه در سیاست خارجی صحیح نیست هرگز از این روش استفاده نمی کردم.

وزارت خارجه سیاست نظام را دنبال می‌کند/هیچ تنازلی در سیاست خارجی کشور رخ نداده است

ظریف ادامه داد: آنچه هم اکنون در جامعه بین الملل مشاهده می شود، بیان کننده این موضوع است که بدخواهان ایران منزوی شدند و بدون هیچ تنازلی جمهوری اسلامی توانسته نقش خود را به صورت جدی تری در سطح بین المللی ایفا کند.

وی تصریح کرد: قطعا اتفاقات اخیر و تغییر رویکرد غربی‌ها در قبال برنامه هسته ای ایران، معیار قضاوتی است که آیا سیاست وزارت امور خارجه- که در واقع سیاست نظام است- موفق بوده است یا خیر.

مجلس محل تصمیم‌گیری درباره تشکیل گروه دوستی‌ پارلمانی ایران و آمریکا است

وزیر امور خارجه درباره تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا، گفت: تصمیم گیری درباره این موضوع با مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار