2- استفاده از ابزار موسيقي در دسته هاي عزاداري هم مغاير با روحيه حاكم بر سوگواري و هم ممكن است مورد سووء استفاده قرار گيرد بنابراين استفاده از اينگونه افراد هرچه محدودتر باشد بهتر و موزونتر ميباشد.
3- تجمع در مقابل تكايا و هيات هاي عزاداري اهانت به عزاداران است كه در بعضي از اوقات ملاحظه مي شود دختران و زناني كه به دنبال دسته هاي عزاداري به راه مي افتند گاه بيشتر از خود عزاداران هستند. اگر كسي براي عزاداري به اينگونه مراكز مي رود بايد داخل خيمه گاه سوگواري شود و گرنه تجمع در مقابل اين اماكن باعث انحراف توجه بعضي از عزاداران مي باشد.
4- بعضي از دختران و زنان با آرايشهاي غليظ و ناراحت كننده در محافل ظاهر ميشوند؛ عزاداران سيدالشهدا(ع) همانند افراد پدر از دست داده در سوگ و گداز هستند، حداقل اينگونه بانوان به احترام امام حسين(ع) و عزادارانش چند روز هوس خودآرايي را رها كنند و در مقابل شيعيان پدر از دست داده از اينگونه رفتارهاي زننده خودداري نمايند.
5- نصب تصاويري كه هيچگونه ارتباط و شباهت با امام حسين و ياران وفادارانش ندارد بر خلاف باورهاي ديني بوده و مديران تكايا و هيات هاي مذهبي بايد به شدت با اينگونه حركات مقابله نمايند.
6- حركت در خيابان ها و كوچه ها به شكلي كه باعث بسته شدن خيابان و سد معبر گردد بر خلاف ادب عزاداريست كه ممكن است به قيمت جان يك انسان تمام شود بنابراين عزاداران بايد مسير حركت ساير اتومبيل ها را باز نگاه داشته و نظم عبور و مرور را رعايت نمايند.
7- در كنار مراكز عزاداري ممكن است فرد يا افرادي بيمار يا سالمند وجود داشته باشند ، ادامه اينگونه مراسم بعد از ساعات شب برخلاف روابط انسانيست و ممكن است براي يك عمل مستحب دچار عمل حرام گرديم.
8- بعضي از عزادارن در مصرف غذاها و نوشيدني ها رفتارهاي اسرافآميز انجام ميدهند با هدف كمك به نيازمندان واقعي بايد از اينگونه رفتارها خودداري گردد.