کد خبر: 619217
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش داد، «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5 در مصاحبه با شبکه 10 اسرائیل تصریح کرد که آمریکا هیچ‌گونه پیشنهاد کاهش تحریم‌ها را به ایران ارائه نکرده است.

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش داد، «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5 در مصاحبه با شبکه 10 اسرائیل تصریح کرد که آمریکا هیچ‌گونه پیشنهاد کاهش تحریم‌ها را به ایران ارائه نکرده است.

این اظهارات وندی شرمن در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) مطرح شده است که قرار است 7 و 8 نوامبر (16 و 17 آبانماه) در «ژنو» برگزار شود.

وی در مصاحبه خود با این شبکه صهیونیستی که قرار است امروز، یکشنبه، به طور کامل منتشر شود، تصریح کرد: ما هیچ پیشنهادی در خصوص کاهش تحریم‌ها به ایران ندادیم و هیچ تحریمی را لغو نمی‌کنیم.

این در حالی است که پیشتر شرمن از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته بود تا در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران قدری تأمل کنند و اجازه دهند مذاکرات پیش رود.

با اینحال رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا چندی پیش در اظهاراتی تصریح کرد که فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است که این حرف وی واکنش‌های شدیدی را در ایران به همراه داشت و در نهایت مقامات آمریکایی از این سخنان شرمن عقب‌نشینی کردند.

دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای اخیر تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا نمایندگان کنگره را متقاعد کند از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران صرفنظر کنند و اجازه دهند دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو پیش برود.

معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه 10 اسرائیل تأکید کرد که منافع امنیتی اسرائیل در حین فرایند مذاکرات با ایران نادیده گرفته نمی‌شود.

شبکه 10 اسرائیل از شرمن در خصوص اینکه آیا آمریکا از رهبران سیاسی تل‌آویو نیز جاسوسی کرده است، سوال کرد و معاون وزیر خارجه آمریکا این سوال را نه تأیید و نه انکار کرد و گفت: اسرائیل قابلیت‌های مایه مباهات زیادی در زمینه اطلاعات دارد که ما از آن بسیار خرسندیم زیرا ما همگی بر جامعه اطلاعاتی عالی که اسرائیل به جهان پیشنهاد می‌دهد، تکیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما همگی باید با یکدیگر درباره این چیزها صحبت کنیم زیرا ما همگی با همدیگر با این چالش‌ها روبرو هستیم.

شرمن تصریح کرد که بر این باور است که واشنگتن با اسرائیل که شریک اطلاعاتی بسیار قوی آمریکا به حساب می‌آید، درباره این موضوع مشورت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار