کد خبر: 619198
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
سرانجام فشار افکار عمومی و رسانه‌ها جواب داد و در یک رسانه، دعوای وزنه‌برداری پایان یافت؛

جایی که رضازاده با بهداد سلیمی و کیانوش رستمی و نواب نصیر‌شلال با دادن گل و هدیه به یکدیگر، اعلام کردند که برای حل مشکلاتشان پشت یک میز بنشینند و حرف بزنند. گویا تنها خواسته ملی‌پوشان، کنار گذاشتن مربی تیم ملی بود و البته رضازاده هم ‌شفاف هیچ‌ گاه آن را بیان نکرد.

پس از چند ماه درگیری و اختلاف که دامنه آن در هفته گذشته و با بازگشت تیم ملی وزنه‌برداری از جام جهانی لهستان گسترده‌تر شده بود، دقایقی پیش، جشن آشتی‌کنان وزنه‌برداری در برنامه زنده ورزش از نگاه دو و در یکی از استودیوهای شبکه دو با حضور بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، نواب نصیر شلال از یک سو و حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، ‌برگزار ‌و قرار شد قهرمان‌های المپیکی فردا و پس‌فردا در جلساتی با رضازاده مشلاتشان را حل کنند؛ مشکلاتی که آنچنان که از حرف‌های امشب المپیکی‌ها برمی‌آمد، مربوط ‌به کنار رفتن کوروش باقری از سرمربیگری تیم ملی است.

بعد از آنکه در پنجشنبه و جمعه گذشته دو طرف دعوای وزنه‌برداری به تلویزیون آمدند و حرف‌هایشان را زدند، این‌بار هر دو و در یک استودیو و روبه‌روی هم نشستند و حرف‌های هم را شنیدند. حرف‌هایی که البته چیز مگویی نبود و همه به مدد رسانه‌ها در اختیار افکار عمومی قرار گرفته بود و شاید همین فشار رسانه‌ها و افکار عمومی هم باعث شد تا این مشکل امشب در برنامه زنده تلویزیونی مطرح و حل شود.

البته در خصوص اینکه آیا این مشکل به طور کامل حل شد یا نه، هنوز نمی‌توان به درستی اظهار نظر کرد. آنچه در برابر دوربین‌های تلویزیونی رخ داد این بود که قهرمان‌های کنار گذاشته‌شده المپیکی با رئیس فدراسیون کنار آمدند و قرار شد پشت یک میز بنشینند و مشکلاتشان را حل کنند.


از آن جهت می‌گوییم که سرانجام این اختلاف هنوز مشخص نیست که قهرمان‌های المپیکی امشب به قصد شنیدن یک حرف به استودیوی شبکه دو آمده بودند و آن هم شنیدن خبر کنار گذاشتن کوروش باقری توسط رضازاده‌ای بود که حتی در لحظاتی که مجری برنامه قصد داشت با بیان آشتی ملی در وزنه‌برداری مشکلات را مختومه اعلام کند، همچنان به موفق بودن باقری اشاره می‌کرد. اما این مجری برنامه بود که با اصرار می‌گفت باقری که استعفا داده و حالا در کرمانشاه به سر می‌برد و به این ترتیب قصد القای این موضوع را داشت که رضازاده باقری را کنار گذاشته است. بر خلاف آنچه بهداد سلیمی لحظاتی پیش از اعلام آشتی کنان بیان کرد که «آقای رضازاده باید با شروط آنها کنار بیاید» رضازاده تا پایان برنامه هیچ وقت به زبان نیاورد که با استعفای باقری موافقت کرده است.

این پایان خوش ماجرا بود. اما آنچه در این برنامه مطرح شد بخشی از جزئیات اختلافات میان قهرمان‌های المپیکی با کادر فنی بود. چیزی که البته رضازاده هم به آن اعتراف کرد و گفت که به خاطر برخورد پادگانی باقری با ورزشکاران به او تذکر داده است. مسائلی چون تهدید ورزشکارانی که در انتخاب بهترین مربی المپیکی محمد بنا را به جای باقری برگزیده بودند یا ممانعت با پرداخت جوایز قهرمان‌های المپیکی توسط کوروش باقری یا موضوع عجیبی که کیانوش رستمی بیان کرد که ده روز مانده به رقابت‌های جهانی باقری در عملی تنبیهی او را مجبور به تراشیدن موی سرش کرده و با رفتارهای از این دست شرایط روانی او را ناآرام کرده بود.

حرف المپیکی‌های تیم ملی امشب این بود که آن حس حمایتگرایانه‌ای که ورزشکاران انتظار داشتند از سوی مربی خود احساس کنند را نه تنها در رفتار باقری نمی دیدند بلکه در بسیاری از موارد باقری با رفتار خود تعادل روانی آنها را در تمرینات و مسابقات هم از بین می‌برد. موضوعی که المپیکی‌های وزنه‌برداری با حسرت در خصوص محمد بنا مربی تیم ملی کشتی فرنگی بیان می‌داشتند.

رضازاده اما در مقابل‌، به دو موضوع اشاره کرد. نخست اینکه به باقری به خاطر نوع رفتارش تذکر داده و باقری اعلام کرده که این رفتار در اثر دلسوزی او بوده است. دیگر اینکه، باقری مربی موفقی بوده و هیچ رئیس فدراسیونی با داشتن مربی موفقی چون او سراغ کس دیگری نمی‌رود.

به هر حال آنچه دقایقی پیش رخ داد را می‌توان یا به عنوان نقطه پایان درگیری‌های وزنه برداری دانست و امید داشت که این از هم گسیختگی با پذیرش استعفای باقری در روزهای آینده خاتمه یابد و یا اینکه امشب نیز بخش دیگری از پازل دعوای فدراسیون وزنه برداری باشد.

باید منتظر روزهای پیش‌رو باشیم و ببینم رضازاده از یار غارش عبور می‌کند یا همچنان المپیکی‌ها از تیم کنار خواهند ماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار