کد خبر: 619175
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
مشاور ارشد رییس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری جلسه شورای عالی محیط زیست با حضور رییس جمهور در روز دوشنبه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مشاور ارشد رییس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری جلسه شورای عالی محیط زیست با حضور رییس جمهور در روز دوشنبه خبر داد.

دکتر فرهاد دبیری با اشاره به اینکه شورای عالی محیط زیست از سال 53 به موجب قانون شکل گرفت افزود: آخرین جلسه این شورا به صورت رسمی با حضور رییس جمهوری در سال 85 تشکیل شد و پس از آن مسئولیت این شورا به کمیسیون زیربنایی دولت واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی محیط زیست یک مقام مستقل قانونی است، افزود: در آن زمان رییس جمهور وقت بر خلاف قانون نسبت به انحلال این شورا و تفویض مسئولیت آن به کمیسیون زیربنایی اقدام کرد این در حالیست که بر اساس قانون ریاست شورای عالی محیط زیست بر عهده رییس جمهور است این در حالیست که در کمیسیون زیربنایی ریاست با رییس جمهوری نیست؛ از سوی دیگر ترکیب اعضای شورای عالی محیط زیست با کمیسیون زیربنایی نیز یکی نیست چرا که در شورای عالی محیط زیست چهار نفر از افراد ذیصلاح در حوزه محیط زیست عضو بوده و حق رای دارند.

مشاور ارشد رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای عالی محیط زیست در دولت یازدهم با توجه به دستور رییس جمهوری روز دوشنبه برگزار می‌شود، گفت: بر این اساس رسما شورای عالی محیط زیست مجددا احیا می‌شود.

وی در خصوص اعضای شورای عالی محیط زیست گفت: رییس جمهور رییس شورا، رییس سازمان حفاظت محیط زیست عضو و دبیر شورا، وزرای کشور، بهداشت،‌ جهاد کشاورزی، صنعت، راه و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و رییس موسسه استاندارد به همراه چهار نفر از افراد ذیصلاح در حوزه محیط زیست عضو شورا هستند.

مشاور ارشد رییس سازمان حفاظت محیط زیست از درخواست رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای عضویت وزیر نیرو در شورای عالی محیط زیست خبر داد و گفت: دکتر معصومه ابتکار به اسناد تبصره ماده 2 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست درخواست عضویت وزیر نیرو را در جلسه اول شورای عالی محیط زیست در دولت یازدهم به رییس جمهوری ارائه کرد که با تایید رییس جمهوری این امر محقق می‌شود.

وی در خصوص دستور جلسه روز دوشنبه شورای عالی محیط زیست گفت: تشریح وضعیت فعلی محیط زیست کشور و تبیین راهبردهای اساسی حفاظت از محیط زیست در کشور و تعیین یک منطقه بسیار ارزشمند و حساس در استان گیلان با عنوان «غار درفک» به عنوان اثر طبیعی ملی دو دستور کار این جلسه است.

مشاور ارشد رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین در این جلسه تصویب ساختار و تشکیلات ذیل شورای عالی محیط زیست از جمله ستاد بحران‌های زیست‌محیطی که درباره کاهش گرد و غبار و ریزگردهاست و ابقای کمیته ملی توسعه پایدار و ایجاد ساختار لازم در این خصوص و ستاد اصلی هماهنگی اعضا، شرح وظایف دبیرخانه شورای عالی محیط زیست یکی دیگر از دستورکارهای مهم جلسه روز دوشنبه این شوراست.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تعدادی از مصوبات شورای عالی محیط زیست که در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شده بود، موجب می شد عملا امکان حفاظت از مناطق تحت حفاظت از بین برود، افزود: بر این اساس در جلسه اول شورای عالی محیط زیست در دولت یازدهم پیشنهاد حذف این مصوبات ارائه می‌شود که بدین ترتیب با تصویب اعضا و تایید رییس جمهوری مجوز فعالیت وزارت خانه‌های مسکن و شهرسازی، راه و ترابری، نیروهای مسلح و ... در محدوده تعدادی از آثار طبیعی ملی لغو می‌گردد.

مشاور ارشد رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست این است که جلسات شورای عالی محیط زیست هر سه ماه یکبار با حضور رییس جمهوری تشکیل شود و امیدواریم با موافقت دکتر روحانی این امر محقق شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار