کد خبر: 619166
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
الرای العام فاش کرد
الرای العام به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت: اسراییل برای ضربه زدن به مذاکرات ژنو 2 و نزدیکی روابط تهران-واشنگتن، لاذقیه را هدف قرار داد.

 

این روزنامه‌ کویتی به نقل از این دیپلمات افزود: هدف اسراییل از حمله اخیرش به سوریه و بمباران یک مرکز نظامی در شهر لاذقیه در سوریه، ضربه زدن به کنفرانس ژنو 2 و نزدیکی روابط ایران و آمریکا بود.


به گفته این دیپلمات که در گذشته در سرزمین‌های اشغالی و پایتخت‌های برخی کشورهای شرق خاورمیانه فعالیت داشت، اسراییل سعی داشت با حمله به مرکزی نظامی در لاذقیه بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه و متحدانش را در واکنش به این اقدام خود، وارد جنگ کند. در واقع هدف اصلی اسراییل ایجاد یک خانه تکانی در سیاست‌های فعلی دولت آمریکا بود سیاستی که بر اصل تبدیل خاورمیانه به مکانی کم اضطراب‌تر از آن‌چه که اکنون هست، استوار بود.


این دیپلمات ارشد اروپایی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل نتوانست باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا را قانع کند که "نیات ایران شرورانه است و به دنبال خرید زمان است" چراکه دولت آمریکا و اتحادیه اروپا می‌دانند که ایران در ژنو یک و نشستی که اخیرا با نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین داشته، طرح خوبی را ارائه کرده است.


وی ادامه داد: اگر همه چیز با ایران همراه باشد بر اساس آن‌چه که گفته شد، غرب که تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده بود، به دلیل از بین رفتن موانع، به زودی تحریم‌ها را لغو خواهد کرد و به دنبال آن وضعیت نه جنگ و نه صلحی که بین غرب و ایران حاکم است به وضعیت صلح، تبادل دیپلمات‌ها و مبادلات اقتصادی خواهد انجامید که این مساله برای همه فوایدی را به دنبال خواهد داشت البته این امر، مساله‌ای است که اسراییل قصد دارد تا با حمله به سوریه آن هم در زمانی نامناسب ، آن را از بین ببرد.


این دیپلمات اروپایی تاکید کرد: به هیچ وجه حمایت از جنگ اسراییل علیه سوریه و یا حزب‌الله و یا ایران، از اولویت‌های اروپایی و آمریکایی نیست بلکه اولویت‌های فعلی آن‌ها در خاورمیانه، قراردادن ژنو2 در مسیر درست آن، فراهم کردن مقدمات ژنو 2 هسته‌یی (نشست ایران و 1+5) و از بین بردن بحران در خاورمیانه به ویژه مصر، لیبی و بحرین است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار