کد خبر: 619091
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
اگرچه زبان فیل‌ها در هیچ کجای دنیا و در هیچ مدرسه‌ای تدریس نمی‌شود اما یک دختر 14 ساله هندی با توانایی منحصر به فرد خود قادر است با فیل‌ها صحبت کند و از این راه، جان مردم محلی را در مواقع هجوم این حیوانات بزرگ‌جثه به روستاها و شهرها نجات دهد.


در ماه ژوئن سال جاری میلادی (2013) گله‌ای با 11 راس فیل از جنگل‌های اطراف وارد شهر «رورکلا» شدند اما پیش از اینکه این گله شهر و خانه‌هایش را ویران کند، مقامات آن «نیرمالا توپو»، دختر نوجوان هندی را به یاری طلبیدند چرا که این دختر به طرز باورنکردنی قادر به برقراری ارتباط کلامی با فیل‌ها است.


نیرمالا بلافاصله از روستای خود روانه شهر «اودیشا جارخند» و زمین فوتبالی شد که فیل‌های به طور موقتی در آنجا نگهداری می‌شدند.


نیرمالا گفت: ‌قبل از هر کاری دعا خواندم. سپس با تمرکز به ذهنم خطور کرد که چه باید بگویم و خطاب به فیل‌ها گفتم: اینجا خانه شما نیست و باید به جایی که به آن تعلق دارید برگردید.


سپس فیل‌ها با او همراه شدند. در واقع آنها چندین کیلومتر را همراه با نیرمالا همقدم شده و با راهنمایی او به جنگل بازگشتند.


فیل‌های ساکن جنگل‌های اطراف به طور متناوب به شهرها و روستاها هجوم آورده و خانه‌ها را ویران و مردم را لگدمال می‌کنند.


از آنجا که بیشتر زیستگاه‌های طبیعی این فیل‌ها به دنبال فعالیت‌های انسانی نظیر قطع درختان و حفر معادن تخریب شده‌اند، این حیوانات از جنگل‌های و زیستگاه‌های اصلی خود آواره و سرگردان شده‌اند.


نیرمالا که به «بانوی تارزان» مشهور شده به لهجه محلی قبیله‌ای خود با فیل‌ها سخن می‌گوید.


وی توضیح می‌دهد از آنجا که ساکنان قبایل، فیل‌ها و همینطور حیوانات وحشی در یک ناحیه دارای زیستگاه مشترکی هستند، فیل‌ها زبان او را می‌فهمند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار