کد خبر: 619090
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
رییس پلیس فتای پایتخت از دستگیری کارمندی خبر داد که با دسترسی به پسورد مدیریت، اقدام به جابجایی میلیون‌ها تومان پول کرده بود.

سرهنگ محمد مهدی کاکوان در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در 28 خردادماه پارسال شکایت مرد جوان به نام «امین» که وکیل حقوقی یکی از شرکت‌های فعال در زمینه توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری بود، واصل شد.


وی با بیان اینکه پرونده این فرد تحت عنوان «دسترسی غیرمجاز به داده‌های این شرکت»، به این پلیس ارجاع شد، گفت: ماموران در تحقیقات ابتدا وکیل این شرکت را به اداره مبارزه با جرایم سایبری دعوت و این فرد پس از حضور، به ماموران گفت که یکی از پرسنل شرکت به نام «سعید» با سوءاستفاده از جایگاه شغلی خود و با سوءنیت قبلی در اقدامی برنامه‌ریزی شده مبادرت به جعل و صدور چند فقره بن کارت بدون رمز و صدور اسناد مجازی کرده است.


کاکوان با بیان اینکه «امین» در اظهاراتش عنوان کرد که روش دستیابی متهم به رمز نیز از طریق پسورد مدیریت بوده، گفت: بررسی‌ها نشان داد «سعید» پس از نفوذ به سیستم مدیریت، اقدام به خرید اینترنتی اجناس و نفوذ به کارت‌ها از طریق کشیدن کارت در سیستم و دریافت آن به وسیله چک می‌کند که از این طریق مبادرت به جابجایی میلیون‌ها تومان از طریق این اسناد مجازی می‌کند.


رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه با عملیات ویژه ماموران اداره مبارزه با جرایم اینترنتی، «سعید» شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار شد، گفت: در تحقیقات به عمل آمده، این متهم به جرم خود اعتراف کرد و سرانجام پرونده به دادسرا ارسال شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار