کد خبر: 619081
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
مجری طرح برقی کردن راه‌آهن گفت:‌ پروژه برقی کردن راه آهن تهران – مشهد بازنگری می‌شود که در این بازنگری دلایل تاخیر در اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفته و سرمایه‌گذار تاثیر افزایش نرخ ارز را در سرمایه مورد نیاز این پروژه محاسبه می‌کند.

نورالله بیرانوند با بیان اینکه ‌ پروژه برقی کردن راه آهن یکی از موضوعات مهم این حوزه محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این راستا برقی کردن راه آهن تهران – مشهد از سال‌ها پیش در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تاخیری که در اجرا داشته قرار است مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برقی کردن راه‌آهن با توجه به تغییر و تحولات راهبردی مورد بازنگری قرار می‌گیرد، گفت: دربحث تامین مالی متناسب با اجرای این پروژه توفیقی حاصل نشده و تلاش بر این است که اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.


بیرانوند با بیان این‌که برای اجرایی کردن این پروژه حدود 4300 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده بود، افزود: این طرح به صورت BOT بوده و تامین منابع مالی به عهده سرمایه‌گذار است که البته مبلغ ناچیزی برای این پروژه اختصاص یافته و این طرح در فاز مطالعه باقی ماند و سرمایه مورد نیاز در حال بررسی است.


معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن با بیان این‌که بر اساس جدول زمان‌بندی، اجرایی کردن این پروژه در بهترین حالت 24 ماه و در حالت واقع بینانه 36 ماه در نظر گرفته شده است، گفت: فاز اول این پروژه طراحی شبکه بالاسری و زیرساخت برای ظرفیت 50 میلیون مسافر و 12 میلیون تن بار است و بحث سرمایه‌گذاری در ناوگان برای رسیدن به این میزان در فاز دوم پروژه قرار دارد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار