کد خبر: 619067
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
نماینده مجلس ترکیه هشدار داد
یکی از نمایندگان حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه هشدار داد ترکمن‌های سوری که از ترکیه به سوریه بازگشته‌اند، در معرض قتل عام توسط تروریست‌های جبهه النصره قرار دارند.

«رفیق ار ییلماز»  نماینده مجلس ترکیه از حزب جمهوریخواه خلق ضمن بیان این مطلب اظهار داشت که ترکمن‌های روستای یایلاداغ سوریه که از ترکیه به سوریه و به روستای خود بازگشته‌اند، با اشغال روستای خود توسط تروریست‌های جبهه النصره مواجه شده‌اند.


وی خاطرنشان کرد برخی از ترکمن‌ها که با اعمال خشونت تروریست‌های مذکور روبرو شده‌اند، بار دیگر مجبور به بازگشت به ترکیه شده اند.

هشدار به آنکارا برای تغییر سیاست سوریه

ار ییلماز خاطرنشان کرد: در حال حاضر اسنادی به دست وی رسیده که نشان می‌دهد دولت اردوغان و سرویس اطلاعاتی ترکیه با گروه‌های تروریستی در خاک سوریه همکاری می‌کنند.

وی افزود: دولت قطر برای بازسازی دولت سوریه پرداخت 20 میلیارد دلار را تقبل کرده، زیرا می‌خواهد پای خود را از ماجرای سوریه بیرون بکشد و این مطلب در نشستی در ایران هم مطرح شده است.

نماینده مجلس ترکیه تصریح کرد: دولت قطر به دنبال تغییر سیاست دولت آمریکا در قبال سوریه تغییر رویه داده است.

ار ییلماز با تاکید بر اینکه کشورهای عربی بعد از آن همه خیانت به سوریه در سیاست خود تجدیدنظر کرده‌اند، در ادامه افزود: در همین رابطه تاکنون بارها به دولت آنکارا برای بازنگری سیاست خود در قبال سوریه هشدار داده‌اند، زیرا ترکیه اینک در ماجرای سوریه تنها مانده است.

عبور تروریست‌ها از خاک ترکیه به سوریه

ار ییلماز در ارتباط با حضور تروریست‌های خارجی در خاک ترکیه و عبور از مرزهای این کشور به خاک سوریه نیز گفت: سرویس اطلاعاتی فرانسه تروریست‌هایی که برای جنگ به سوریه می‌روند را ردیابی کرده است.

به عقیده یکی از مسئولان این سرویس، تروریست‌ها ابتدا به وین و یا شهر نیس فرانسه رفته و تقاضای پناهندگی می‌کنند و سپس به ترکیه آمده و از این طریق به سوریه می روند.

این مقام اطلاعاتی فرانسه در گفت‌وگو با لوموند افزوده است موج عزیمت به سوریه برای به اصطلاح جهاد ادامه دارد و چنین چیزی حتی درباره افغانستان سابقه نداشته است.

رانت خواری آنکارا از قاچاق سوخت در مرز سوریه

این نماینده مجلس ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: هر روز هزاران تن گازوئیل از خاک سوریه به داخل ترکیه قاچاق می شود و افراد نزدیک به حزب حاکم عدالت و توسعه از این امر رانت خواری می‌کنند.

به علاوه دولت آنکارا نه تنها مانع از این امر نمی شود، بلکه سعی در کتمان آن دارد. برخی شهرداران وابسته به این حزب در منطقه نیز از این راه به عنوان مبنع درآمد بهره برداری می‌کنند.

ار ییلماز همچنین با اشاره به گسترش سرقت خودرو در منطقه مرزی ترکیه با سوریه، از عدم هرگونه کنترل جدی از سوی ماموران گذرگاه‌های مرزی ابراز نارضایتی کرد و گفت: هیچ نظارتی بر روی عبور و مرور از این گذرگاه‌ها توسط مامورین مرزی و گمرک ترکیه صورت نمی‌گیرد خودروهای مسروقه به راحتی از این مرزها به سوریه منتقل می شود.

به دنبال اشغال روستاهای تخیله شده ترکمن‌های سوری توسط گروه تروریستی جبهه النصره، ترکمن هایی که به خاک ترکیه پناهنده شده و به دلیل شرایط نامساعد اردوگاه‌های آوارگان به کشورشان بازگشته اند، این بار با تهدید قتل عام توسط تروریست های جبهه النصره مواجه شده اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار