کد خبر: 619042
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
نایب‌رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران از رکود بازار لوازم خانگی و ثبات قیمت بخاری و آبگرمکن با شروع فصل سرد سال خبر داد.

مرتضی میری اظهار کرد: قیمت آبگرمکن و بخاری در چند وقت گذشته ثابت بوده و حجم اعظم نیاز بازار توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: مازاد نیاز داخلی به کشورهای همسایه صادر می‌شود و 90 درصد مواد مصرفی در تولیدات داخلی در ایران تامین می‌شود.

او توصیه کرد که مردم سرویس سالانه محصولات گازسوز خود را به تعمیرکاران مجرب سپرده و حتما داخل لوله بخاری خود را چک کنند.

میری با بیان این‌که حجم اعظم نیاز داخلی توسط بخاری های دیواری و بخاری های کم حجم تامین می‌شود تصریح کرد: به دلیل کمبود فضا در خانه های فعلی مردم دیگر از بخاری های بزرگ، مدل های شومینه‌ای و آبگرمکن‌های ایستاده استفاده نمی کنند.

وی با اشاره به بخاری های شومینه که در رده کالای لوکس قرار می گیرد، افزود: بخاری‌های بزرگ و آبگرمکن‌های ایستاده به دلیل قطعات مصرفی بالا و از سوی دیگر مصرف انرژی آنها به دلیل بازده بالای گرمایی قیمت بالایی دارند.

نایب‌رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران گفت: بخاری شومینه قیمتی در حدود 700 تا 800 هزار تومان دارد و به طور کلی قیمت بخاری از 90 هزار تومان تا 800 تومان است.

میری در انتها خاطرنشان کرد: حجم اعظم شیشه های نشکن استفاده شده در بخاری ها از برخی کشورهای اروپایی تامین می شود که کیفیت نمونه تولید داخل قابل قیاس با نمونه وارداتی نیست.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار