کد خبر: 618942
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار جدید یزد:
وزیر کشور اظهار کرد: برای تحقق شعار مقاومت و استقامت در برابر دشمن، باید علاوه بر تجهیز به اعتقاد و اخلاق مقاومت، در عمل نیز خود را در حوزه اقتصادی تجهیز کنیم و این با تجهیز منابع و تولید، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری محقق خواهد شد.


عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید یزد ضمن تقدیر از خدمات محمدرضا فلاح‌زاده استاندار پیشین و آرزوی موفقیت برای ‌سیدمحمد میرمحمدی به عنوان استاندار جدید، موضوع اعتدال را یکی از نکات مورد نظر دولت خواند و گفت: دولت جدید با این گفتمان و شعار رأی اعتماد از مردم گرفته است؛ بنابراین مدیران، اعتدال را در اولویت فعالیت‌ها و رویکردهای خود مورد توجه دارد و به استانداران خود نیز استفاده از نیروهای معتدل و پرهیز از افراطی‌گری را توصیه می‌کند.


وی افزود: توجه به مردم یکی دیگر از اصول و مبانی مورد تاکید دولت است و معتقدیم که مدیران دولت باید نه با حرف و شعار و صحبت در پشت تریبون‌ها، بلکه به صورت واقعی در نمام امور مردم را مبنا قرار دهند و به این موضوع پایبند باشند و امیدواریم سازوکارهایی تعریف و از طریق آن از توان و نظر مردم استفاده شود.


وزیر کشور با تاکید بر ضرورت پاک‌دستی مدیران دولتی و حفظ و نگهداری بیت‌المال از سوی آنها و دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: باید با هر نوع دست‌درازی و حیف و میل کردن امول عمومی و بیت‌المال به شدت برخورد شود به طوری که دولت روحانی و مدیران آن به عنوان مظهر پاکدستی شناخته شوند.


وی اضافه کرد: عدالت باید در سرلوحه کارهای و اقدامات دولتمردان قرار بگیرد، چراکه انقلاب اسلامی مدعی حکومت دینی در دنیاست و این همزمان با شکست حکومت‌های سوسیالیستی و لیبرالیستی در قرار دادن آزادی و عدالت در سرلوحه کارهایشان شده است و جمهوری اسلامی آمده است تا احیاگر این آزادی و عدالت باشد.


رحمانی فضلی با بیان اینکه "به دلیل برخورداری از پشتوانه‌های قوی دینی و مذهبی، دشمنان هیچگاه در عرصه‌های فکری و اندیشه در مقام مقایسه و مورد سوال قرار دادن کشورمان برنیامده‌اند"، افزود: البته آنها در بحث کارآمدی به دنبال به چالش کشاندن دولتمردان کشورمان هستند. باید در عمل ثابت کنیم که با وجود تحریم‌ها می‌توانیم نیازهای مادی مردم را برآورده و الگوی اقتصادی مناسبی را برای بشریت ارائه کنیم و این موضوع اتفاق نمی‌افتد مگر این که فعالیت‌های اقتصادی را نیز همانند سایر عرصه‌ها به مردم واگذار شود.


وی ادامه داد: برای رسیدن به رشد 8 درصد اقتصادی، منابع دولتی جوابگو نخواهد بود. بنابراین باید منابع مردمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی وارد عرصه شود و باید از تمام منابع موجود برای رشد در تولید استفاده بهینه را ببریم.


وزیر کشور در ادامه، به خصلت تلاش و سخت‌کوشی، اخلاق و پاکدامنی در یزدی‌ها اشاره کرد و گفت: یزد از دیرباز ثابت کرده است که می‌تواند با وجود سرزمین بیابانی و کمبود منابع طبیعی مناسب، در حوزه کشاورزی از رشد اقتصادی خوبی برخوردار باشد.


وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی به عنوان مبنای کار‌ها، تصریح کرد: مصرف در کشورمان زیاد و بدون مدیریت و برنامه‌ریزی است و هیچ کشور در حال رشدی به این میزان مصرف ندارد، در حالی که در حوزه‌های مختلف می‌توانیم تا 20 درصد صرفه‌جویی داشته باشیم.


رحمانی فضلی همچنین بهره‌وری در کشور را پایین خواند و گفت: سه درصد از هشت درصد رشد اقتصادی کشور باید از طریق بهره‌وری محقق شود ولی سهم بهره‌وری در حال حاضر کمتر از یک درصد است که این در شأن مردم کشورمان نیست. برای تحقق شعار مقاومت و استقامت در برابر دشمن باید علاوه بر تجهیز به اعتقادات و اخلاق مقاومت، در عمل نیز خود را حوزه اقتصادی تجهیز کنیم و این با تجهیز منابع و تولید، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری محقق خواهد شد.


وزیر کشور به مذاکرات اخیر کشورمان در عرصه بین‌المللی نیز اشاره کرد و افزود: هیأت مذاکره کننده کشورمان نه تنها با وحدت و اتحاد ملی باید از پشتوانه سیاسی قوی برخوردار باشد، بلکه باید از لحاظ اقتصادی نیز عقبه مناسبی را در اختیار داشته باشد تا بتواند موفق عمل کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار