کد خبر: 618940
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
منابع یمنی اعلام کردند که درگیری میان حوثی‌ها و شبه نظامیان سلفی در شمال این کشور بالا گرفته و در موج جدید خشونت‌ها تاکنون بیش از 100 تن از دو طرف کشته شده‌اند.

درگیری‌ها بار دیگر بین حوثی‌های یمن و شبه نظامیان سلفی وابسته به قبایل شمال این کشور بار دیگر بالا گرفته و بنا به گفته منابع محلی تاکنون بیش از 100 تن از دو طرف کشته شده‌اند.


منابع یمنی خبر آتش‌بس میان دو طرف را تکذیب کرده و اعلام کردند که درگیری‌ها در شهر دماج واقع در استان صعده از عصر روز جمعه بار دیگر آغاز شده است.


درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که حوثی‌های یمن با حمله توپ‌خانه‌ای به مواضع سلفی‌ها در شهر دماج، ده‌ها تن از آنها را کشته یا زخمی کردند.


این امر باعث اتحاد چند قبیله یمنی برای حمایت از سلفی‌های شهر دماج شده است که نگرانی‌ها از آغاز جنگی خونین در شمال این کشور را افزایش می‌دهد.


حوثی‌های یمن که شیعه هستند با سلفی‌ها شمال این کشور مدت‌هاست که اختلاف دارند اما میانجی‌گری‌های داخلی و منطقه‌ای، اخیرا باعث شده بود تا حدود زیادی درگیری میان این دو کاهش یابد.


در درگیری‌های اخیر دو طرف از تانک، توپ و موشک‌های مختلف استفاده می‌کنند که باعث بالا رفتن شدید آمار قربانیان شده است.


حوثی‌ها که خواهان جدایی از یمن هستند چندین درگیری بزرگ با دولت این کشور نیز داشته‌اند اما پس از برکناری دیکتاتور سابق یمن، آنها تا حدود زیادی از آزادی عمل در شمال این کشور برخوردار بودند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار