کد خبر: 618937
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و حاج منصور ارضی در جمع بانیان هیئات و ذاکرین در مسجد ارک
در طلیعه ماه محرم اجتماع بزرگ «حسین جان» با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری برگزار شد. حاج منصور ارضی نیز که ساعتی پیش از کربلا بازگشته بود در این مراسم به سخنرانی و مداحی پرداخت.
عقیق: در طلیعه ماه محرم و آماده شدن هیئات برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم های عزاداری، طبق روال هرساله اجتماع بزرگ حسین جان برگزار شد.

به گزارش عقیق، در این مراسم که به منظور ایجاد هماهنگی بین هیئات مذهبی برگزار شد، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری با تاکید بر نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به هویت عاشورایی ملت ایران، به تبیین نقش هیئات مذهبی در اعتلای جامعه اسلامی پرداخت.

بر اساس این گزارش، حاج منصور ارضی نیز که ساعتی پیش از سفر کربلای معلا بازگشته بود در این مراسم به سخنرانی و مداحی پرداخت.


گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سید مهدی میرباقری را بخوانید:

*مثل دستگاه کفار و شیاطین مثل دریایی مواج است که بر فراز این دریا یک ابر تیره است، ظلمات که ایجاد کردند باعث می شود که معروف منکر شود و منکر، معروف. ترازو را وارونه کرده اند در این فتنه های سخت تنها چیزی که به کار می آید نور امام است، برای دفع این خطر عظیم باید بلای عظیمی مثل عاشورا اتفاق بیفتد، این بلای عظیم که هیچ پیغمبری توان تحمل این مصیبت را نداشته است. خون امام حسین در مقام خلد آرام گرفت، همه سماوات و ارض بر خون امام حسین(ع) گریه کرده اند، محتشم گفت: در بارگاه قدس که جای ملال نیست/ سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است.

 *وقتی غلام امام سجاد(ع) به او گفت آقا 35 سال است گریه می کنید بس است دیگر، امام سجاد(ع) فرمود: جناب یعقوب یکی از 12 فرزندش را گم کرده بود و با اینکه می دانست زنده است، ولی آنقدر گریه کرد که چشم او سفید شد، البته این استدلال ها برای ضعف فهم مخاطب است و گرنه عمل امام سجاد(ع) حجتش بیشتر است. از این گریه همه عوامل بهرمند هستند، حرم مطهرش مختلف الملائکه و الانبیاست، امام صادق فرمود: خدای متعال هر شب جمعه در کربلا هبوط می کند، البته هبوط جسمانی نیست.

*میوه های شجره ولایت برای سماواتی ها است، آسمانی ها با همه وجود از این شجره رزق می گیرند، در بازار کسب و کار هم که هستند محو نمازند و دائم در نماز  می شوند، ولی کسی که وارد خانه ولایت نشود اصلا نماز نمیخواند نه اینکه نمازش قبول نباشد، ابراهیم خلیل عرض کرد: ای کاش فرزندم را قربانی می کردم تا به این بلای عظیم میرسیدم، خداوند فرمودند: آن ثواب مختص نبی اکرم است و ظهور مزد نبی اکرم است، تحقق اصل ظهور و مشکات الهی در آن تجلی میکند و همه قلوب می شود چراغ دان و مشکات که نور نبی اکرم در آن تجلی می کند.

*همه انبیا در سلوک خودشان محتاج عاشورا هستند، تنها چیزی که انسان را از آن ظلمات نجات می دهد، عاشوراست که چراغ هدایت است. یکی از بزرگترین حجاب ها، حجاب تجدد و مدرنیته است. 


گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید:

*در بعضی تواریخ هست که سر بریده حضرت کنار امیرالمومنین دفن شده و بعضی ها میگویند یک شب فقط آمده است نجف، در آن زیارتی که وجود دارد برای  حضرت امیرالمومنین در نجف معرفی حضرت با بیان ولایت کلیه است که می گوید: تو آقایی هستی که آمدی دین را زنده کردی ولی اول مردم با تو مخالفت کردند و بعد با تو جنگیدن و سپس تو را شهید کردند، طرحی که در دست دشمن است اینگونه است که اول مخالت میکنند و بعد می جنگد و بعد می کشند، به تو حسین جان افتراء زدند چهار یا پنج مرحله برنامه داشتند و به حضرت گفتند تو خارجی هستی، معروف شد منکر و منکر شد معروف، و هر مداحی بداند وقتی بحث برائت پیش می آید دشمن جلوی آن را می گیرد.

*در عراق هم گفتم، اینجا حاضرند همه جوره عزاداری کنند ولی کلامی از سیاست بیان نشود، حاضرند برای ظهور امام زمان دعا کنند ولی به بیان حقیقت این ادعیه نپردازند، ولی برای بیداری اسلامی تمام معممین و مکبرین آنها کلمه ای حرف نمی زنند، رواج میدهند بین مداحان و منبری ها که شما چکار دارید به سیاست، روضه بخوانید پولتان هم بیشتر می دهیم.

*الان در کنار هر هیئت یا مسجدی قهوه خانه زده می شود. بعضی مداحان را می بینیم که به شکلی شوار نامناسب می پوشند که بدنشان معلوم است خب این برای مستمع الگو می شود، مداح باید بروی لباس سینه زن خودش دقت کند، باید به مستمع بگوید و تذکر بدهد، امام حسین مسیحی و لات و ... را با خود به کربلا برد ولی کسی مثل ابن عباس جا ماند.

*با مناجات انس داشته باشید، وای بر مداحی که نمازشبش قضا شود، چرا با مناجات آشنا نمی شوید، مداح باید با مناجات آشنا بشود، خداوند اثر کلامی به تو می دهد که وقتی تذکر میدهی مستمع قبول می کند، چرا نمیخواهی با خدا آشنا شوی؟

اشعاری که حاج منصور ارضی خواند؛

دلم آتش گرفت غم دارد

بیشتر حسرت حرم دارد

کاروانی که یار کم دارد

چند بانوی محترم دارد

شده نزدیک کربلا ای وای

پیشت افتاده نیزه ها ای وای

این طرف خواب کربلا دیدن

آن طرف گرد غصه پاشیدن

این طرف کام تشنه بوسیدن

آن طرف شمر چکمه پوشیدن

اینطرف نور چشم ام بنین

آن طرف تیرهای زهرآگین

این طرف قلب پر هراس رباب

آن طرف حرمله سه شعبه جواب

این طرف شیرخواره رفته به خواب

آن طرف امر قحطی آب

بوی محرمت میاد

سه ساله دخترت میاد

قاسم و اکبرت میاد

ساقی لشکرت میاد

ناله ی خواهرت میاد

تیغ روی حنجرت میاد

صدای غم بگوش میاد

شمر که چکمه پوش میاد

خدا کنه شرر نیاد

پیراهن تو در نیاد

خداکنه دست کسی

سراغ معجری نیاد

خداکنه تو خیمه زجر

دنبال دختری نیاد

خداکنه که خواهرت

میان ازدحام نیاد     


گزارش تصویری؛ 
 
               

































































نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار