کد خبر: 618933
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
مجموعه نفیس "ﺗﻤﺎم نهج اﻟﺒﻼﻏﻪ" ﮔﺮدآوری ﺷﺪه توﺳﻂ ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪﺻﺎدق ﻣﻮﺳﻮی روز جمعه ﺑﻪ آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اهدا گردید.

خبرگزاری فارس: مجموعه نفیس "ﺗﻤﺎم نهج اﻟﺒﻼﻏﻪ" ﮔﺮدآوری ﺷﺪه توﺳﻂ ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪﺻﺎدق ﻣﻮﺳﻮی روز جمعه ﺑﻪ آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اهدا گردید.

در این دیدار که با حضور محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد انجام شد، ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪ ﺻﺎدق ﻣﻮﺳﻮی ﺗﻮﺿﯿﺤﺎتی را درﺑﺎره ویژگی‌های این کتاب و دیدگاه اسلام و حضرت امیر مومنان علی(ع) درباره مسائل جهانی و به ویژه مسائلی چون توصیه به همزیستی مسالمت آمیز با اقوام و گروه‌ها، رعایت عدالت و انصاف در روابط اجتماعی و سیاسی و حقوق بشر و دفاع از مظلومان به دبیر کل سازمان ملل ارائه داد.

در این ملاقات بخشی منتخب از کتاب نیز که به زبان انگلیسی ترجمه شده بود، تسلیم دبیرکل سازمان ملل گردید و توضیحاتی درباره سخنان گهربار امیرالمومنین توسط سفیر و نماینده دائم کشورمان به بان کی مون ارائه شد.

حجت الاسلام موسوی درباره علت اهدای این کتاب به دبیرکل سازمان ملل خطاب به بان کی مون گفت: از آنجایی که تحقق اهدافی نظیر رعایت حقوق انسان‌ها، برقراری عدالت اجتماعی و استقرار صلح و امنیت جهانی از مهمترین اهداف و اولویت‌های سازمان ملل متحد می‌باشد، توجه به رهنمودها و نکات اساسی مطروحه در نهج البلاغه شامل فرمایشات، توصیه‌ها، دستورات و نامه‌های حضرت علی (ع)، در راه تحقق این اهداف بسیار مفید خواهد بود؛ به ویژه آنکه این دستورات مورد احترام عمیق مسلمانان نیز می‌باشند.

بان کی مون نیز در پاسخ ضمن تشکر از اهدای این کتاب ارزشمند و زحماتی که برای جمع آوری آن کشیده شده است, این رهنمودها را پیام آور صلح و دوستی بین ملت‌ها و اقوام مختلف و راهنمای مسلمانان در مسائل مبتلابه آنها دانست.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین سید صادق موسوی شیرازی طی بیش از بیست سال تلاش خود برای جمع آوری نسخه کامل نهج البلاغه به ده‌ها کشور مختلف جهان سفر کرده و پس از رجوع به بیش از هستاد هزار کتاب و منابع مختلف در کتابخانه‌های جهان، نسخه کامل تری را در 8 مجلد و به زبان عربی در بیروت به چاپ رسانده است. این کتاب ﺷﺎﻣﻞ ﻓﺼﻞ‌ها و اﺑﻮاب ﻣﺨﺘﻠﻔی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﻄﺒﻪ‌ها، ﺳﺨﻨﺎن، ﺳﻔﺎرش‌ها و ﺗﻮﺻﯿﻪ‌ها، کلمات ﻗﺼﺎر، دﻋﺎها، ﻧﺎﻣﻪ‌ها، ﭘﯿﻤﺎن ﻧﺎﻣﻪ‌ها و وﺻﺎیای ﺣﻀﺮت اﻣﯿﺮاﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﻋلی ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم اﺳﺖ.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار