کد خبر: 618888
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
هما روستا به دلیل بیماری در بیمارستان لاله تهران بستری شد.
روزنامه شرق: هما روستا به دلیل بیماری در بیمارستان لاله تهران بستری شد. دلیلی که باعث شد این بازیگر شناخته‌شده تئاتر و سینما در مراسم بزرگداشتش در دوازدهمین جشن انجمن نویسندگان و منتقدان تئاتر نتواند شرکت کند. روستا در یک‌سال گذشته و بعد از درگذشت حمید سمندریان با وجود اندوه فراوان برای از دست دادن استاد و همسرش تلاش‌های زیادی برای جریان داشتن یکی از بنیانگذاران کارگردانی ایران داشته است.



یکی از مهم‌ترین این تلاش‌ها راه‌اندازی آکادمی تئاتر سمندریان است که اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز تولد حمید سمندریان آغاز به کار کرد. انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر در دوازدهمین جشن خود از او تقدیرکرد. اما شدت بیماری باعث شد تا روز پنجشنبه 9 آبان به بیمارستان منتقل شود و نتواند در این مراسم شرکت کند. روستا در کلیپی که در این مراسم پخش شد از سابقه تئاتری خود و آشنایی‌اش با حمید سمندریان می‌گفت. این مراسم با قرائت پیام روستا از بیمارستان توسط نماینده او ادامه یافت.

روستا در این پیام با ابراز تاسف از اینکه حضور ندارد؛ داشتن تئاتر خوب و تاثیرگذار را بدون وجود نقد کارشناسانه امکان‌پذیر ندانسته و گفته بود: «یک منتقد نیز باید به مانند یک هنرمند مدام روی خود کار کند و با مطالعه و آشنایی با سبک‌ها و اتفاقات هنری، جهان صاحبنظر شود. این صاحبنظربودن باعث می‌شود تا هنرمندان از طریق نقد تاثیرگذار یک منتقد آگاه، نقاط ضعف آثار خود را شناسایی و در رفع آن و در نهایت رشد تئاتر تلاش کنند.» روستا سلیقه‌ای برخوردنکردن با تئاتر را به‌عنوان یک ویژگی مهم برای منتقد دانست.

هما روستا بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی هم ایفای نقش کرده است. بازی در نقش مادام لیوبوف اندریونا رانوسکی در باغ آلبالو به کارگردانی حسن معجونی آخرین نقشی است که او روی صحنه ایفا کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار