کد خبر: 618874
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با بسیج:
خبرگزاری بسیج: رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که نظام بیمار بانکی و ارزی کشور بزرگترین مشکل بر سر راه صادرکنندگان کشور است و دستگاههای مختلف باید در این زمینه به صادر کنندگان کمک کنند.

یحیی آل‌اسحاق در گفتگو با بسیج در خصوص وضعیت صادرات در کشور  اظهار داشت: روند توسعه اقتصادی کشور به تجارت و صادرات متصل است و در مقابل نیز امنیت ما به توسعه صادرات وصل است.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی با استراتژی تجارت در یک راستا قرار دارند، خاطرنشان کرد: استراتژی تجاری نقش بسیار زیادی در توسعه و امنیت ملی دارد و در این راستا باید سعی کنیم موانع را شناسایی و برطرف کنیم، به‌نسبتی که زمینه برای صادرات آماده باشد حجم صادرات 10 برابر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نقش فضای کسب و کار، چگونگی بوروکراسی اداری، نظام بانکی و حمل و نقل به‌نسبت سایر عوامل اهمیت بیشتری در صادرات دارد، تصریح کرد: همه این عوامل اهمیت خاصی دارد ولی مسئله نظام بانکی و ارزی یکی از مهمترین مشکلات اساسی صادرات است به‌نوعی که پیمان‌سپاری ارزی یکی از موانع پیشِ‌روی صادرکنندگان است و خوشبختانه آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت با این موضوع موافق هستند و امیدواریم مشکل پیمان‌سپاری ارزی و مالیات صادرکنندگان حل شود.

آل‌اسحاق در پایان افزود: علاوه بر درآمد ارزی که صادرات دارد فضای توسعه اقتصادی کشور، اشتغال و تحرکی که صادرات روی کشور دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است و پس از همه این مسائل باید بگویم اگر می‌خواهیم رشد اقتصادی داشته باشیم باید صادرات‌محور باشیم و مقام معظم رهبری و همه صاحب‌نظران نیز به این مسئله تأکید دارند.
انتهای پیام /

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار