کد خبر: 618834
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بیشتر ذخایر مواد سمی سوریه که در ساخت سلاح‌های شیمیایی به کار می‌رود، به خارج از این کشور منتقل خواهد شد تا از بین برده شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده ویژه هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، که به روسیه سفر کرده اعلام کرد: تیمی از 13 کارشناس روسی آماده‌اند تا به تیم مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه ملحق شود.


وی گفت: بیشتر مواد سمی که برای تولید سلاح‌های شیمیایی به کار می‌رود به خارج از سوریه منتقل می‌شود تا در شرایط و محلی مناسب‌تر از بین برود.


ریابکوف در ادامه گفت: تضمین پروسه انتقال و تامین امنیت مواد سمی در تمامی مراحل انتقال این مواد به خارج از سوریه، بسیار ضروری است.


وی ادامه داد: گزینه‌های متفاوتی درباره مکان انتقال مواد شیمیایی سوریه وجود دارد اما هنوز صحبت کردن درباره یک مکان مشخص زود است.


سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی روز پنجشنبه اعلام کرده بود که بازرسان این سازمان سلاح‌های شیمیایی و انبارهای حامی مواد شیمیایی در سوریه به شکلی مهر و موم کرده‌اند که ممکن نیست به طور پنهانی به آنها دسترسی پیدا کرد.


ریابکوف ادامه داد: روسیه نمی‌تواند هنوز درباره جزئیات مشارکتش در حمایت مالی از عملیات از بین بردن سلاح‌های شیمیایی صحبتی کند اما بزودی در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.


وی گفت: سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به مواضع روسیه درباره از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه به دیده اعتبار می‌نگرد.


قرار است شورای اجرایی سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی پنجم نوامبر به منظور اطلاع از میزان پایبندی سوریه به تعهداتش نشستی برگزار کند.


علاوه بر این سیگرید کاگ هفته آتی گزارشی را درباره ماموریت تیم تحت فرمانش در از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه به شورای امنیت ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار