کد خبر: 618831
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
یک دکترای روانشناسی بالینی، ترس را ریشه اصلی دروغگویی در کودکان دانست و گفت: برخورد شدید والدین با اشتباهات کودک سبب گرایش او به پنهان کاری و دروغگویی می‌شود.


شهلا سلیمی  به بیان دلایل گرایش کودکان به دروغگویی پرداخت و ریشه اصلی دروغگویی در کودکان را ترس دانست و گفت: تنبیه کردن کودک در مواردی که حقیقت را می گوید سبب گرایش او به دروغگویی در سایر موارد مشابه می‌شود.


این دکترای روانشناسی بالینی به خانواده‌ها توصیه کرد، سعی کنند فرزندانشان را به اندازه کار اشتباه او مواخذه کنند، چراکه تنبیه بیش از حد سبب گرایش او به دروغگویی و پنهان کاری می‌شود.


سلیمی یادگیری از دیگران را یکی دیگر از دلایل گرایش کودکان به دروغگویی دانست و گفت: کودکان قدرت یادگیری فوق العاده‌ای دارند و در صورتی که والدین در حضور آنها دروغ بگویند، این کار را یاد می گیرند و در موارد مشابه تکرار می‌کنند.


وی نوع برخورد والدین را در دورغگویی کودکان مهم ارزیابی کرد و گفت: بهترین کار برای جلوگیری از گرایش کودکان به دروغ این است که والدین از تذکر دادن مستقیم به کودکان خودداری کرده و با رفتار خود به او بفهمانند که دروغگویی کاری پسندیده نیست.


وی در ادامه یکی دیگر از دلایل گرایش کودکان به دروغگویی را تخیل پردازی آنها دانست و گفت: خیال پردازی یکی از رفتارهای کودکانه است و نباید با دروغگویی اشتباه گرفته شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار