کد خبر: 618637
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
دبیرکل حزب همکاری و وحدت ملی گفت: حزب همکاری و وحدت ملی از عارف هم حمایت می‌کند اما طبیعتاً مجلس نمی‌تواند دو رئیس داشته باشد و دو نفر به عنوان سرلیست معرفی شوند در نتیجه چنانچه ناطق نوری برای انتخابات مجلس دهم نامزد شود می‌توان عارف را به عنوان نفر دوم لیست معرفی نمود.
محمد‌رضا راه‌چمنی دبیرکل حزب همکاری و وحدت ملی با اشاره به مطرح شدن نام ناطق نوری از سوی کرباسچی به عنوان گزینه نهایی سرلیست اصلاح‌طلبان و کارگزاران برای انتخابات مجلس دهم گفت: اصلاح‌طلبان طبیعتاً طیف‌های مختلفی دارند و کارگزاران نیز یکی از احزاب اصلاحات است و عضوی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به حساب می‌آید و بر همین اساس هر حزب آزاد است که نظرش را بیان کند.
 
وی با بیان اینکه اگر ناطق نوری برای انتخابات مجلس نهم کاندید شود حزب همکاری و وحدت ملی از حضور او استقبال خواهد کرد اظهار داشت: در صحبتی که با ناطق نوری داشتم او صراحتاً گفت که قطعاً برای انتخابات نامزد نخواهد شد.
 
این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که در صورت حمایت از ناطق رویکرد اصلاح‌طلبان به عارف چگونه خواهد شد گفت: حزب همکاری و وحدت ملی از عارف هم حمایت می‌کند اما طبیعتاً مجلس نمی‌تواند دو رئیس داشته باشد و دو نفر به عنوان سرلیست معرفی شوند در نتیجه چنانچه ناطق نوری برای انتخابات مجلس دهم نامزد شود می‌توان عارف را به عنوان نفر دوم لیست معرفی نمود.
 
راه‌چمنی با بیان اینکه اکنون بیش از دو سال تا انتخابات فاصله داریم و بحث پیرامون این موضوع زود است خاطرنشان کرد: زیرا این مباحث نمایندگان فعلی را نیز از حالا به کارهای تبلیغاتی در حوزه‌های انتخاباتی خودشان وامی‌دارد و باعث می‌شود آنها از کارهای اصلی نمایندگی که همان خدمت به مردم، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است غافل شوند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ ساز و کار مناسبی برای تجمیع نظرات اصلاح‌طلبان وجود ندارد تصریح کرد: اصلاح‌طلبان شامل طیف‌های مختلفی هستند که در یک جبهه واحد سازماندهی نشده‌اند. برخی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند و برخی در قالب جبهه اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کنند و احزاب دیگری نیز فعال هستند که هیچ عضویتی در این دو جبهه ندارند.
 
دبیرکل حزب همکاری و وحدت ملی در پایان با بیان اینکه قطعا اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد افزود: البته باید ساز و کار مناسبی برای اتحاد همه گروه‌های اصلاح‌طلب اتخاذ شود که همه آن را قبول داشته باشند و بتوانند در قالب آن ساز و کار وارد صحنه آن انتخابات شوند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار