کد خبر: 618614
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
بر اساس گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر، "بچه‌بازی" در افغانستان گسترش پیدا کرده و این پدیده به یک رسم برای نشان دادن ثروت و قدرت تبدیل شده است.
 
پایگاه خبری انتخاب: بر اساس گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر، "بچه‌بازی" در افغانستان گسترش پیدا کرده و این پدیده به یک رسم برای نشان دادن ثروت و قدرت تبدیل شده است.
 
کمیسیون مستقل حقوق بشر برای کاهش و از بین بردن این پدیده در افغانستان، از سه ماه پیش تحقیقی را در سطح این کشور آغاز کرده است.
 
سیما سمر- رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر، در نشست خبری امروز این کمیسیون در کابل گفت که «بچه‌بازی» در افغانستان رایج شده است که باید دراین راستا تحقیق ملی صورت بگیرد و پیشنهادات مشخص به ادارات مربوطه دولتی داده شود تا ازاین پدیدۀ شوم جلوگیری شود.
 
وی اضافه کرد: «اطفال، مانند برده ازسوی تعدادی از افراد نگهداری می‌شوند و از آنان استفاده جنسی و فیزیکی صورت می‌گیرد؛ شماری از افراد به بچه لباس زنانه می‌پوشانند ودر پاهایشان زنگ می‌بندند و آنها را در محافل می‌رقصانند که این خود، شخصیت‌کُشی است.»
 
وی افزود که اطفال در اینگونه اعمال، به حدی تحقیر می‌شوند که وقتی بزرگ می‌شوند، انسان‌های عقده‌ای به بار می‌آیند و فکر می‌کنند که بچه‌بازی، یک افتخار است و آنان نیز این کارها را شروع می‌کنند.
 
رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفت: «ممکن نیست که این پدیده را در ظرف یک و یا دوسال به کلی از بین ببریم، اما تلاش در این راستا شود که اگر بتوانیم، این پدیده را کم نماییم و اگر خود همین عمل، یک عمل جُرمی محسوب شود، کار بسیار مفید است و میتوان این پدیده را نیز تاحدی کاهش بدهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار