کد خبر: 618613
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
نمی‌دانم چرا به محتوای این مکالمه اشاره‌ای نمی‌شود. به هرحال تماس از طرف کاخ سفید بود که به تلفن سفیر ما زنگ زدند و تماس تلفنی برقرار شد.
 
نمی‌دانم چرا به محتوای این مکالمه اشاره‌ای نمی‌شود. به هرحال تماس از طرف کاخ سفید بود که به تلفن سفیر ما زنگ زدند و تماس تلفنی برقرار شد.
 
محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی اختصاصی و مشروح خود با چهل و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به پرسش‌های متنوعی پاسخ داد. بخشی از این مصاحبه را می‌خوانید:
 
ارتباط و تعاملی که اشاره کردید، هنوز بین آقای هاشمی و آقای روحانی هست؟
 
همیشه بوده...
 
بالاخره الان آقای رئیس‌جمهور وظایف سنگین‌تری دارند و به اصطلاح سرشان شلوغ‌تر است. از زمانی که ایشان رئیس‌جمهور شدند، به همان اندازه ارتباط صمیمانه وجود دارد؟
 
آقای روحانی هم اکنون در جایگاه رئیس‌جمهور وظایف و مسؤولیت‌های متنوعی برعهده دارند و طبیعی است که ارتباطات ایشان بر این اساس است. ارتباطات مستمر ایشان با مقام معظم رهبری و ارکان مختلف کشور و شخص آقای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سایر شخصیت‌های مؤثر در انقلاب و نظام همیشه وجود داشته و انشاءالله خواهد داشت.
 
با شروع سفرهای استانی آقای هاشمی، برخی این بحث را مطرح می‌کنند که ایشان تمایل زیادی برای دخالت در امور اجرایی کشور دارد. آیا آقای هاشمی فرصت اعمال مدیریت بیشتری در شرایط جدید پیدا کرده است؟
 
اینها گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است. شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره از شخصیت‌های بسیار مؤثر و تأثیرگذار در کشور بوده، هستند و انشاءالله خواهند بود. اگر در خلال چند سال گذشته شرایطی فراهم شده بود که دیدگاه‌های ایشان امکان بروز از طریق برخی رسانه‌ها را پیدا نمی‌کرد، این مشکل از رسانه‌ها بود، وگرنه ایشان همیشه برای انجام اموری که مربوط به انقلاب و کشور بوده، فعال بودند و به همراه رفیق شفیق خود، دکتر روحانی با هم در مسیر پیشبرد اهداف متعالی مردم و انقلاب اسلامی بودند و خواهند بود.
 
آسوشیتدپرس گزارش داده که آقای روحانی با کاخ سفید تماس گرفتند ولی شخص آقای روحانی و شما اعلام کردید که از طرف کاخ سفید با نمایندگی ایران در سازمان ملل تماس گرفته شد.شما از بازخورد رسانه‌ای این سفر چقدر رضایت داشتید؟
 
در داخل؟
 
بله.
 
یک روز قبل از انجام سفر، از مدیران مسؤول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها دعوت کردیم و جلسه خوبی با آنها داشتم. ایده‌های آنان را گرفتیم که خیلی از آنها مورد استفاده قرار گرفت. در نیویورک هم که بودیم مرتب رسانه‌ها را رصد می‌کردم. برنامه‌های صداوسیما تا حدودی قابل قبول بود اما می‌توانست بهتر از این باشد. روی‌هم رفته فکر می‌کنم خوب بود.
 
ما رسانه‌ها را در انعکاس بازخورد این سفر، صفر و یکی می‌دیدیم. گروهی مجموعاً از دستاوردهای سفر حمایت کردند و گروهی نیز موضع کاملاً انتقادی داشتند.
 
فکر می‌کنم با یک طیف مواجه بودیم. البته برخی رسانه‌ها هستند که رسالت خودشان را به‌ این ترتیب می‌بینند که کوچک‌ترین نقطه ضعفی را بزرگ جلوه دهند. از روزی که آمدیم اینجا مستقر شدیم تا الان، سعی کردیم همه رسانه‌ها در برنامه‌های خبری رئیس‌جمهور و دولت حضور یابند، اگرچه محدودیت‌هایی هم داریم اما هیچ رسانه‌ای را «غیر» فرض نکردیم و عقیده داریم که رسانه‌ها آزاد هستند در چارچوب وظایف خودشان نقد رسانه‌ای هم بکنند.
 
محتوای تماس تلفنی آقای روحانی و اوباما این تضمین را می‌دهد که آنها بار دیگر با هم تماس بگیرند؟
 
در دنیای سیاست هیچ چیزی منتفی نیست و من این را نیز دریافتم که دکتر روحانی اصول عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی را نصب‌العین خود دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار