کد خبر: 618400
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
عارف بیان اینکه "راه برخورد با خطای احتمالی یک رسانه نباید توقیف آن رسانه و بیکار شدن خبرنگاران و کارکنان باشد"، بر ضرورت احیای تشکل‌های صنفی از جمله انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تاکید کرد.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه "همگان باید پیام انتخابات 24 خرداد را درک کنند"، گفت: فضای بوجود آمده بعد از انتخابات و حس امیدواری که در مردم ایجاد شده است، نباید با بی تدبیری و کج‌سلیقگی برخی افراد از بین برود.

 محمدرضا عارف در دیدار اعضای جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حاضران در جلسه، به ضرورت نقش‌آفرینی تشکل‌های صنفی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در مقاطعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکل‌های صنفی در دانشگاه‌ها توانستند جایگاه مناسبی پیدا کنند و فعالیت‌های مؤثر و مفیدی هم با همراهی مدیران آموزش عالی داشتند اما روندی که طی هشت سال گذشته برخلاف اسناد بالادستی در آموزش عالی کشور طی شد به محدودیت تشکل‌های صنفی منجر شد.

وی از تأسیس تشکل صنفی اساتید در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: فضای دانشگاه فضای دستورپذیر نیست و خوشبختانه طی مدیریت چند ماهه آقای دکتر توفیقی در وزارت علوم و تحقیقات، گام‌های اساسی برای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها برداشته شد و مطئمنا آقای دکتر فرجی‌دانا که خلف صالح آقای دکتر توفیقی است در چارچوب سیاست‌های دولت روند کنونی را ادامه خواهد داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از صحبتهای خود به وضعیت کشور اشاره کرد و یادآور شد: رخداد عظیم انتخابات 24 خرداد سرآغازی بود برای فصلی تازه در امور مدیریتی کشور که حس امیدواری را در مردم بوجود آورد؛ به همین دلیل باید با رویکرد حمایتی، دولت را برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود کمک کرد و انتظار معجزه از مسئولان اجرایی در مدت کمی که از عمر دولت گذشته است، نباید داشت.

عارف با اشاره به برخوردهای اخیر علیه جریان اصلاحات بواسطه انتشار مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های کشور، خاطرنشان کرد: جریان رقیب اصلاحات باید بداند که حافظه تاریخی ملت ایران به خوبی دوران گذشته را به یاد دارد که برخی افراد که منسوب دولت وقت و جریان اصولگرا بودند چگونه برخی اعتقادات مذهبی را زیر سوال می‌بردند و رسانه‌های وابسته به آنها هم آن را منعکس می‌کردند ولی جریان اصولگرا برای فریب افکار عمومی در حالیکه در پیدایش دولت وقت سهیم بودند خود را مبرا از این افراد می‌دانستند.

وی با بیان اینکه "راه برخورد با خطای احتمالی یک رسانه نباید توقیف آن رسانه و بیکار شدن خبرنگاران و کارکنان باشد"، بر ضرورت احیای تشکل‌های صنفی از جمله انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تاکید کرد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از همه رسانه‌ها بویژه رسانه‌های اصلاح‌طلب خواست در انتشار مطالب مراقبت لازم را بعمل آورند و به ارزش‌ها و اصول انقلاب توجه لازم را داشته باشند.

وی همچنین با ابراز تأسف از وقایع رخ داده در روز عید غدیر درباره فرزندان میرحسین موسوی تاکید کرد: همگان بویژه کارگزاران حکومتی با تأسی از شیوه و منش امام علی(ع) در برخورد با شهروندان، باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند و به‌گونه‌ای عمل نکنند که شیرینی حماسه 24 خرداد در کام ملت تلخ شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: حس امیدواری که در بعد از انتخابات در مردم ایجاد شده است نباید با بی‌تدبیری و کج‌سلیقگی برخی افراد از بین برود.

بر اساس این گزارش، در این دیدار برخی از اعضای جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر در سخنانی ضمن تشریح فعالیت‌های خود، خواستار حمایت مسئولان آموزش عالی کشور از فعالیت‌های تشکل‌های صنفی دانشگاهی شدند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار