کد خبر: 618392
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
حسین الله‌کرم با بیان اینکه "هم طرفداران دولت و یک جریان خاص و هم گروه مقابل آنها مذاکرات هسته‌ای را پذیرفته‌اند"، گفت: اگر پس از بازگشت آقای روحانی از نیویورک توجه شود، می‌بینیم دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا جریان خودسر وارد شده بود.

حسین الله‌کرم در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه اصفهان با موضوع "آمریکا؛ تقابل یا تعامل" اظهار کرد: متأسفانه یک نوع تعجیل در مذاکرات اخیر صورت گرفته است و هنوز هم در حال انجام است و من به عنوان یک فعال سیاسی معتقدم که این نوع حرکت دولت، عجولانه است.

ایسنا نوشت: وی با بیان اینکه "ما طبق فرمایشات رهبر انقلاب به دولت اعتماد داریم"، افزود: دولت آقای روحانی باید به این نکته توجه داشته باشد که با رای لرزانی بر سر کار آمده است و نباید رای دیگران را نیز در نظر نگیرد. ما به دولت اعتماد داریم اما به آمریکا اعتماد نداریم. آمریکا دشمن ایران است و امروز کار جریان انتقادی که من نیز خود را جزئی از آن می‌دانم، این است که بر بی‌اعتمادی‌ها تاکید کند و آنها را به دولت نشان دهد.

الله‌کرم ادامه داد: بحث دیپلماسی تلفنی به هیچ عنوان جواب نمی‌دهد و زمانی که این کار صورت می‌گیرد باز هم می‌بینیم که آمریکا دوباره گزینه نظامی را بر روی میز دارد و می‌گوید اگر دولت ایران امروز اینگونه جلو آمده، به دلیل فشارهای تحریم‌هاست.

وی با بیان اینکه "هم طرفداران دولت و یک جریان خاص و هم گروه مقابل آنها مذاکرات هسته‌ای را پذیرفته‌اند"، گفت: اگر پس از بازگشت آقای روحانی از نیویورک توجه شود، می‌بینیم دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا جریان خودسر وارد شده بود.

وی در برابر پرسشی مبنی بر اینکه "آیا تغییر در مواضع کشور برای حفظ منافع لازم نیست و آیا آقای روحانی همین کار را نمی‌کند؟" پاسخ داد: استکبار در وضع کنونی، آمریکاست. زمانی انگلستان بود. ما تابع آقای روحانی و دولتشان هستیم، به شرط اینکه با استدلال به ما اثبات کند که آمریکا استکبار جهانی نیست و سپس تغییر موضع بدهند.

رییس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله ادامه داد: متأسفانه در روزها و ماه‌های اخیر صحبت‌هایی از یک نفر شاخص که فردی مهم در جریان انقلاب اسلامی بوده و بسیار به آقای روحانی نزدیک است مطرح شد که واقعاً گِرا دادن مستقیم به دشمن است و دشمن نیز از این حرف‌ها استفاده می‌کند. آقای روحانی! شما در دانشگاه تهران از 180 هزار میلیارد بدهی صحبت کردید.

مطمئن باشید طرف مقابل در مذاکرات بعدی سطح توقع خود را بالا می‌برد. نیاز اصلی کشور ما با مذاکره حل نمی‌شود. مگر ما گدای حقوق خود هستیم؟ انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و احتیاجی به تائید آنها نداریم. دام تعلیق، دوباره برای کشور پهن شده است. ما باید در کشور تعامل داشته باشیم. همه قبول داریم که دولت باید برود و صحبت کند اما حتماً باید در داخل بسترسازی کند. دولت باید طرح اقتصاد مقاومتی را به مجلس ارائه دهد تا بتواند مذاکره را بهتر پیش ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار